Калифорниецът Джей Бродски заведе съдебно дело срещу Apple. Той твърди, че двуфакторната автентикация го принуждава да губи твърде много време за влизане в акаунта: „налага се да си спомня, паролата, а след това да получа достъпа до устройството„.

Двуфакторната автентикация осигурява допълнителна защита: при логването в Apple акаунта, потребителят трябва да въведе не само паролата, но и еднократния код, който получава мобилното устройство. Бродски пресметнал, че тази процедура всеки път му отнема от 2 до 5 минути ценно време. В съдебния иск той посочва, че през 2015 година Apple е представила обновяване за своите операционни системи, след което в неговия iPhone, както и на двата MacBook-а, без негово съгласие е активирана двуфакторната автентикация. Ищецът иска солидна парична компенсация за изгубеното време, а Apple трябва да преразгледа своя подход към управлението и защитата на акаунтите. И още, потребителите трябва да бъдат предварително предупреждавани за въвеждането на подобни мерки, както и да има лесен начин за отказ от допълнителната защита.

Бродски е на мнение, че не само той, а и другите потребители изпитват неудобства: „хората губят ценно време, а бизнесът губи пари„. Съдът призна иска за колективен и по този начин всеки жител на САЩ може да се присъедини към него и ако делото бъде спечелено, да получи своя дял от компенсацията.