Китайска компания тества успешно прототип на бъдещ свръхзвуков пътнически самолет, който ще може да лети 4 пъти по-бързо от скоростта на звука.
Скоростта на звука е 1234 км/ч, а най-известният свръхзвуков самолет Конкорд, който не е в експлоатация от 2003 г., може да лети със скорост от 2160 км/ч. Китайската компания Space Transportation създаде прототип на бъдещ свръхзвуков пътнически самолет, който ще може да лети 2 пъти по-бързо от Concorde и 4 пъти по-бързо от скоростта на звука, пише Interesting Engineering.
Space Transportation успешно тества прототип на свръхзвуков пътнически самолет, наречен Yunxing. Когато бъде създадена пълноразмерна версия на този самолет, той ще може да развива скорост от 4900 км/ч. Така полетът между Пекин и Ню Йорк според компанията ще отнеме само 2 часа. Сега такъв полет отнема приблизително 15,5 часа.
Прототипът на бъдещия свръхзвуков самолет на Yunxing може да излита и каца вертикално и да лети на височина до 20 000 метра. Самолетът Concorde можеше да лети на височина от 18 000 метра. Очаква се същите характеристики да притежава и пълноразмерният самолет, чийто първи полет трябва да се състои през 2027 г.
Припомняме ви, че първият пътнически свръхзвуков самолет в света, който беше в експлоатация от 1976 до 2003 г., беше Concorde, създаден от френската компания Sud Aviation и British Aircraft Corporation. Можеше да лети със скорост от 2160 км/ч, което е почти 2 пъти скоростта на звука. Китайският свръхзвуков самолет ще може да лети 2 пъти по-бързо от Concorde и 4 пъти по-бързо от скоростта на звука.
Space Transportation, основана през 2018 г., проектира и произвежда космически ракети, но също така има техническите възможности за изграждане на свръхзвукови самолети. Известно е, че по време на тестването на прототипа на свръхзвуковия самолет Yunxing инженерите провериха неговата аеродинамика, термична защита и системи за управление. Изцяло композитната структура на самолета успешно издържа на екстремни условия на полет, според китайската компания.
Space Transportation планира още много прототипни тестове на новия самолет, за да демонстрира, че той е способен да развива екстремни скорости и много големи височини.