Маркетинговата компания Counterpoint Research оценява, че потребителите на Galaxy представляват 51% от купувачите на Pixel 3 и 37% от клиентите на OnePlus 6T през четвъртото тримесечие на 2018 г. Докато има и хора, дошли от iPhone, те са много по-малък процент – съответно 18% за Pixel и 16 % за 6T.
Не е изненадващо, че много от тези потребители на Samsung (31% от всички купувачи на Pixel 3) идват от Galaxy S7 – устройство, което вече е на около две години. Counterpoint също установява, че 14% от купувачите на Pixel 3 идват от телефони на Motorola, докато 15% от купувачите на OnePlus преди това са използвали устройства на LG.
Това не са напълно шокиращи цифри. И двата телефона са потенциално отлична стойност за парите, които плащате, отколкото телефоните на Samsung, и в някои отношения се считат за полярни противоположности – те не са обременени с толкова много раздут софтуер и обикновено се радват на актуализации в по-кратко време.
Все пак, Counterpoint вярва, че това може да бъде „разочарование“, особено за Google. Компанията отдавна е позиционирала линията Pixel като алтернатива на iPhone, но 82% от клиентите ѝ вече използват Android. Така това не е толкова голямо разширяване на Android като система, колкото просто отмъкване на продажби на собствени партньори.