„Надценихме пристигането на автономни превозни средства“, каза Хакет, който някога бе начело на автономното подразделение на компанията, на събитие в Детройтския икономически клуб във вторник.
Докато Ford все още планира да пусне своите самоуправляващи се коли през 2021 г., Хакет добави, че „тези приложения ще бъдат малко, защото проблемът е толкова сложен“.
Съобщението на Хакет идва почти шест месеца след като главният изпълнителен директор на автономните превозни средства в компанията Шериф Маркаби представи подробни планове за автомобили без водачи в среден пост. Компанията е инвестирала над 4 млрд. долара в развитието на технологията до 2023 г., включително над 1 млрд. долара в Argo AI – компания за изкуствен интелект, която създава виртуална система за водачи. В момента Ford изпробва автомобилите си в Маями, Вашингтон и Детройт.
След години на хайп и милиарди долари инвестиции, някои други компании също признават, че очакванията за автомобилите със самостоятелно управление са може би твърде високи. По-рано тази седмица Uber прогнозира, че собственият ѝ автономен автопарк ще изчака дълго, докато най-накрая колите тръгнат на път. Waymo стартира таксиметровата си услуга в края на миналата година, но не я е отворила пред широката общественост и не е разширила обхвата си от няколко географски заключени области във Финикс, Аризона.
Въпреки че Хакет тушира незабавни надежди за автономни превозни средства, той ясно посочи, че вярва в потенциала на технологията.
„Когато представим това нещо на пазара, това ще бъде наистина мощно решение“, добави Хакет.