Вместо това, държавата ще се съсредоточи върху изграждането на маршрут между Мерсед и Бейкърсфийлд, който минава покрай градове като Фресно. Това ще е за сметка на най-големите градове в Калифорния, но все пак е вероятно да доведе до „икономическа трансформация“ за тази част от щата, която не получава толкова внимание, колкото големите крайбрежни градове. Нюсъм не изключи възможността да завърши останалата част от линията и предложи да се настоява за повече публично и частно финансиране.
Проектът за влакове, свързващи повечето големи градове в щата със скорост 220 км/ч, първоначално бе оценен на 45 милиарда долара. Въпреки това, финалната оценка на разходите ги завиши до 77 милиарда долара. Това го превърна в мишена за критиците, които смятат проекта за загуба на пари, които иначе биха могли да бъдат похарчени за по-добри каузи.
Планът предвиждаше всички градове по трасето да бъдат свързвани с отсечки, позволяващи скорост над 320 км/ч.
И още нещо – след тези внезапни спирачки изглежда все по-малко вероятно транспортният проект да разкрие онези над 300 000 работни места, обещани преди десетилетие, когато за пръв път се заговори за високоскоростния влак.