Дори и Америка не е застрахована срещу проблеми в обществения транспорт – особено когато той е толкова иновативен. Имаше притеснения относно логистиката на планираната високоскоростна железопътна система в Калифорния, още когато строителството започна, и тези страхове най-накрая се превърнаха в реалност. Губернаторът на щата Гавин Нюсъм заяви, че планира да намали дължината на железопътната система, изграждайки само сегмента на „Сентрал вали“, вместо пълния маршрут Сан-Франциско-Лос Анджелис. Аргументите да не бъде завършен оригиналния маршрут са, че това би „струвало твърде много“ и ще „отнеме много време“.

Вместо това, държавата ще се съсредоточи върху изграждането на маршрут между Мерсед и Бейкърсфийлд, който минава покрай градове като Фресно. Това ще е за сметка на най-големите градове в Калифорния, но все пак е вероятно да доведе до „икономическа трансформация“ за тази част от щата, която не получава толкова внимание, колкото големите крайбрежни градове. Нюсъм не изключи възможността да завърши останалата част от линията и предложи да се настоява за повече публично и частно финансиране.

Проектът за влакове, свързващи повечето големи градове в щата със скорост 220 км/ч, първоначално бе оценен на 45 милиарда долара. Въпреки това, финалната оценка на разходите ги завиши до 77 милиарда долара. Това го превърна в мишена за критиците, които смятат проекта за загуба на пари, които иначе биха могли да бъдат похарчени за по-добри каузи.

Планът предвиждаше всички градове по трасето да бъдат свързвани с отсечки, позволяващи скорост над 320 км/ч.

И още нещо – след тези внезапни спирачки изглежда все по-малко вероятно транспортният проект да разкрие онези над 300 000 работни места, обещани преди десетилетие, когато за пръв път се заговори за високоскоростния влак.