Полет 8210 на EasyJet, опериращ от Корфу до Лондон Гетуик, беше принуден да се отклони към Рим на 19 август, след като двама членове на екипажа бяха ранени поради турбуленция в италианското въздушно пространство.
Друг самолет беше изпратен да вземе ранените пътници и в крайна сметка пристигна в Обединеното кралство същия ден, съобщи CNN.
Смята се, че знаците "затегнете коланите" са били включени, когато самолетът е ударил зоната на турбулентност и няма пострадали пътници.
Говорител на авиокомпанията каза в изявление: „Полет EZY8120 от Корфу до Лондон Гетуик претърпя турбуленция на 19 август, което за съжаление доведе до наранявания на двама членове на кабинния екипаж. В резултат на това капитанът реши да лети до Рим, където членовете на екипажа бяха посрещнати от медицински специалисти... Полетът кацна в Рим както обикновено, където на клиентите беше предоставена помощ в терминала и бяха организирани заместващ екипаж и самолет, с които да продължи полетът до летище Гетуик в Лондон".
Говорител на авиокомпанията отказа да каже дали ранените членове на екипажа са успели да се върнат на летище Гетуик с пътниците.
По време на неуспешния 75-минутен полет Airbus A320 достигна скорост от 500 възела (575 мили в час) и височина от 31 000 фута, отбелязва CNN.
Националната агенция за авиационна безопасност на Италия заяви в изявление, че самолетът е попаднал на турбуленция, докато е навлизал в италианското въздушно пространство.
„Като се има предвид вида и тежестта на получените наранявания“, се казва в изявлението, агенцията нареди започването на разследване за въздушна безопасност, класифицирайки инцидента като нещастен случай.
Бурно време удари Южна Италия тази седмица, припомня CNN. Часове преди самолетът да кацне, яхтата Bayesian потъна в Сицилия, след като се смята, че е била ударена от водно торнадо.
Самолетът остана на летище Фиумичино в Рим и все още не е възобновил полетите си, според уебсайта за проследяване на полети Flight Radar 24.
При катастрофи без фатален изход турбуленцията е водещата причина за нараняване на стюардесите и пътниците, според Федералната авиационна администрация на САЩ, и това е един от най-често срещаните видове авиационни произшествия днес, според Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ. Това струва на американските авиокомпании до 500 милиона долара годишно за наранявания, закъснения и щети, според Националния център за атмосферни изследвания.
Експертите предупреждават, че турбуленцията ще се влоши с разгръщането на климатичната криза. Още тази година турбуленцията доведе до наранявания и дори смърт на пътници, припомня CNN.
Припомняме, през юли 30 пътници бяха ранени по време на турбуленция на полет на Air Europa от Мадрид до Монтевидео, Уругвай. Това идва след трагичните събития през май, когато британец беше убит и повече от 70 пътници бяха ранени, когато полет на Singapore Airlines от Лондон до Сингапур се натъкна на силна турбуленция. Самолетът кацна аварийно в Банкок.
Експертите смятат, че най-добрият начин да избегнете нараняване е да носите предпазните си колани през цялото време, което за щастие щастливите пътници от полет 8210 са направили.