Метеорологичните условия са един от факторите, които влияят върху кацането на самолет, а кацането със страничен вятър се счита за един от най-трудните елементи на висшия пилотаж. Един от тези епизоди е публикуван от британеца Стивън Ричс, където можете да видите успешното кацане на самолет Airbus A350-900 на Malaysia Airlines на летище Хийтроу.

„Изглежда, че тези, които седяха на 40-ия ред, кацнаха първи, днес има доста заобиколки на Хийтроу“, пише британецът.

На кадрите се вижда как огромен пътнически самолет се опитва да кацне на пистата заради силен страничен вятър. Прави впечатление обаче, че пилотът е успял да настрои конфигурацията на самолета така, че да може внимателно и лесно да докосне пистата и след това да кацне.

Daily Express пише, че през уикенда в Южна Англия е бил активен ураганът Дара, като скоростта на вятъра е достигала до 180 км/ч. Съответно редица самолети трябваше да се отклонят към алтернативни летища или да направят няколко опита да кацнат на Хийтроу. Пилотът на Малайзийските авиолинии, който управляваше Airbus A350-900, обаче се приземи от първия опит, въпреки страничния вятър от почти 15 м/сек.

Медиите пишат, че това кацане при страничен вятър (crabbing на английски) изисква много точна координация и подходящи умения от екипажа на самолета. Въпреки факта, че пилотите постоянно тренират да кацат при различни метеорологични условия, crabbing се счита за един от най-трудните елементи на висшия пилотаж.

Насладете се: