Още през втората половина на 2018 година се появи информация, че Xiaomi добавя в своята фирмена среда MIUI 10 доста реклами. Xiaomi реагира на тази информация, като каза, че това е част от новата политика на компанията, която има за цел продажбата на смартфони при съвсем минимални цени.

Днес индийският видеоблогър C4ETech, който е голям фен на компанията Xiaomi, публикува клип, който хвърля известна светлина върху количеството реклами във фърмуера MIUI 10 при различните мобилни устройства. Според блогъра, с всеки изминал ден тези реклами стават все повече. Потребителите ежедневно се сблъскват с много реклами, използващи платформата Google AdSense, а понякога и нейните партньори.

1 от 4

Последно време потребителите все по-често виждат рекламни прозорци на почти целия екран, които в продължение на от една до пет секунди е невъзможно да бъдат затворени или спрени. Реклами има и в стандартните приложения, като календара, калкулатора, плеъра и дори в инсталатора на приложения. Освен това, рекламите се показват в компонентите на самата операционна система, като например в настройките, менюто с уиджетите, темите и в различните раздели.

Блогърът пресметна, че от всеки свой потребител китайската компания Xiaomi печели от излизащите в неговия смартфон реклами по около $0,03 до $0,05 на денонощие. Тоест, това са над $100 на година от всеки продаден мобилен телефон.