BMW и Jaguar Land Rover (JLR) съвместно ще разработват технологии за електрически автомобили. Гигантите ще си сътрудничат в производството на електрически мотори, трансмисии и електроника.

По отделно и двете компании поддържат печалбите си трудно, продажбите им падат, а разходите са високи. Естествената нужда от инвестиции в технологиите на бъдещето също ги натоварва.

Партньорството им ще ще помогне в борбата за изкарване на коли с ниско ниво на вредни емисии, след затягането на правилата срещу замърсяване.

Това не е първото обединение на подобен принцип в бранша. По общи нови коли работят компаниите Ford и Volkswagen. Fiat Chrysler и Renault подписаха партньорство на стойност 35 милиарда долара.

Членът на управителния борд на BMW Klaus Froehlich каза:

„Заедно имаме възможността да посрещаме очакванията и нуждите на потребителите по-ефективно. Ще намалим времето за разработка, по-бързо ще изкарваме както нови модели коли, така и нови технологии.“

Детайли около споразумението:

Двата производителя ще споделят разходите си по проучване, ще планират производството си и ще купуват компоненти за електрическите коли заедно.

Jaguar Land Rover все още се управлява от бивши мениджъри на BMW, включително Ralph Speth. Той прекара 20 години в Бавария и беше главен изпълнителен директор.

BMW вече работи над електрически мотор, задвижване и захранваща електроните, които да се намират в един корпус. Проектът е под наименованието Gen5 eDrive.

Инженери от екипите на новите партньори ще се съюзят в Мюнхен и ще продължат да надграждат в тази посока. Когато технологията се развие достатъчно, те ще правят собствени електрически задвижвания. За JWL това ще се случва в завода им в Уулвърхямптън, в който има 1600 работници.

„Доказали сме, че можем да произвеждаме електрически автомобили от висок клас. Сега обаче трябва да увеличим мащаба на технологията, за да се появят на бял свят продуктите на Jaguar и Land Rover от ново поколение.“,  заяви инженерният директор на Jaguar Land Rover, Nick Rogers.

JRL е собственост на индийския автомобилен гигант Tata Motors. Carl-Peter Forester е бивш директор на Tata / BMW и бе потърсен за коментар около новата новина:

„Производителите на коли вече се притесняват все по-малко за споделянето на технологиите на своите електрически коли. В този отрасъл е много по-трудно да се отличиш с нещо уникално. Възможността за голямо ускоряване на производствените процеси компенсира евентуалните негативи.“, коментира Carl-Peter Forester – бивш директор на Tata / BMW, след като бе потърсен за мнение около случващото се.

Подобен род партньорства могат само да радват крайния потребител. Те ни приближават по-бързо до това доскорошната утопия да се превърне в ежедневие – да се движим с екологични електрически коли, но те да са и икономически изгодни.