Изпълнителният директор на Meta Марк Зукърбърг обяви днес редица промени в своите практики за модериране на съдържание. Те ефективно ще сложат край на продължила десетилетия програма за проверка на факти, която беше въведена за борба с разпространението на дезинформация в платформите на компанията.
Както отбелязва New York Times, решението за отмяна на програмата показва промяна в стратегията на компанията преди втория мандат на Тръмп. Мета призна, че компанията е „отишла твърде далеч в правилата си“ през последните години.
От сега нататък Meta, която притежава Facebook, Instagram и Threads, ще разчита на потребителите да добавят бележки към публикации, съдържащи потенциално невярна или подвеждаща информация.
Марк Зукърбърг отбеляза, че новият подход напомня на системата за бележки на общността, използвана от Платформа X (преди Twitter).
„Време е да се върнем към нашите корени – свободата на изразяване“, каза той.
Той каза, че предишната система за проверка на фактите е достигнала точка, в която е имало твърде много „грешки и цензура“.
В същото време Зукърбърг призна, че в резултат на това решение ще има повече „лоши неща“ на платформата. Той обаче отбеляза, че „това е компромис“.
„Ще идентифицираме по-малко злонамерено съдържание, но също така ще намалим броя на случаите, при които невинни публикации и акаунти се изтриват по погрешка“, обясни изпълнителният директор на Meta.
New York Times припомня, че Мета вече е предприела редица стъпки за укрепване на отношенията с администрацията на Тръмп. През ноември Зукърбърг се срещна с Тръмп в Мар-а-Лаго и компанията дари 1 милион долара в подкрепа на встъпването в длъжност на президента. Освен това Dana White, ръководител на Ultimate Fighting Championship и близък съюзник на Тръмп, се присъедини към борда на директорите на Meta.
Проверка на мета факти: Какво знаем
Програмата за проверка на фактите беше създадена след победата на Тръмп през 2016 г., когато Facebook беше под натиск заради неконтролираното разпространение на дезинформация, включително влиянието на чужди правителства. След това Meta се обърна към организации като The Associated Press, ABC News и Snopes, за да провери точността на публикациите.
Meta сега също планира да разхлаби ограниченията по теми като имиграция и полова идентичност, които според Зукърбърг са „извън основния дискурс“. Освен това екипите за модериране на съдържание в САЩ ще се преместят от Калифорния в Тексас, което според компанията ще намали притесненията относно пристрастията на служителите.
Тези промени бележат значителен обрат в политиката на Meta, която се готви за промени в политическия пейзаж на САЩ, констатират журналисти от New York Times.
Прочетете още
- 14:00 Пловдивски лекар апелира за помощ: Нека покажем, че чудесата не се случват само на Коледа
- 10:00 Тръмп: Войната в Украйна е „фиаско на Байдън". Украйна никога няма да влезе в НАТО
- 12:00 Много рядко метеорологично явление удари Земята ВИДЕО
- 10:14 Издирват мъж, изчезнал от дом за възрастни хора СНИМКИ