Нови правила на бизнес етикет и отношения в офиса въведе коронавирусът. Той възроди платнената носната кърпичка, която до края на ХХ век бе символ на стил и елегантност, но бе детронирана от хартиените салфетки за еднократна употреба.
До миналата година основните правила в офиса бяха 3:
Не яжте на работното място.
Не оставяйте телефона на масата с включен звук.
Не разговаряйте с колеги на висок глас в откритото пространство на офиса.
Сега те са изместени от нови 3:
Не кихайте!
Не кашляйте!
Не си духайте носа на работното място!
Колегите вече определено няма да ви простят това, казва пред руското радио "Спутник" Татяна Николаева, специалист по етикет и бизнес протокол.
"Спазвайки правилата на деловия етикет, трябва да разберете, че всички ние сме живи хора. Можем да кихаме, да духаме нос или да кашляме в офиса, но можете да правите това само, скривайки се зад носна кърпичка и не трябва да издавате страховити звуци. Ако имате нужда от нещо подобно, най-добре е да отидете в тоалетната и при сегашните обстоятелства трябва да се покриете, когато кашляте или кихате, защото може да ви бъде простено всичко, но не и разпространението на болестта", обяснява Николаева, цитирана от ТАСС.
И препоръчва: Добре използваната носна кърпичка може да ви спаси от недоволството на колегите и подозренията за разпространението на вируси.
Затова вече е изключително важно човек винаги да има носна кърпичка в джоба си, при това не хартиена. Кърпичка за еднократна употреба се ползва, когато човек е хремав. Ако имате хрема, значи сте болен, което означава, че трябва да останете вкъщи, а не да сте в офиса.