Европейската комисия представи данни от второ проучване за сравнение на качеството на хранителни стоки, продавани с една и същата марка в ЕС.

Проучването потвърждава, че под едно наименование се разпространяват стоки с различно качество.

Mървото проучване затвърди съмненията, че има разлики поне в една трета от проверените изделия. Тези различия не са ясно видими от опаковката, а се забелязват при сравнение на описанието на съставките. Второто проучване е открило, че и на вкус хранителните стоки са различни, когато са изработени с различни съставки.

Разликите в хранителните стоки не следват географско разпределение, заявява комисията, цитирана от БТА.

Различия са установени в половината от проверените хранителни стоки, купени в България, Чехия, Германия, Дания, Естония, Испания, Унгария, Италия, Латвия, Литва, Малта, Полша, Словения, Словакия, Белгия и Холандия.

Докладът за второто проучване показва, че някои от проверените стоки в България са с различно съотношение на влаганите съставки, както и че се използва например фруктоза вместо захар.

В газирани напитки, продавани у нас, се влага арабска дъвка, докато в страни от Западна Европа тази съставка липсва.

Установени са и разлики в проверена марка кафе, като у нас продаваното изделие при варене отделя повече пяна.

Проверката е показала също разлика в цветовете на напитки и зърнени закуски, както и най-високи количества на сол в чипс, продаван у нас.

 Установени са също вкусови разлики в студен чай. Най-често в по-бедните страни се влагат по-евтини съставки, сочат данните.