Много известни компании имат скрити послания в своите търговски марки. Ако не ги забелязвате, не означава, че не ви въздействат подсъзнателно.
Логото на Toblerone представлява планина, в чието подножие е градът на известния швейцарски шоколад, но в планината има и мечка, която танцува.
В между буквите E и x (празното пространство) в логото на Федекс се крие стрелка, която подсъзнателно насочва към ефективност и движение.
“Планината” на “Адидас”
Всички знаем, че названието на марката “Адидас” е съкращение от имената на нейния създател Адолф Даслер. През годините логото на спортния бранд е променян неколкократно, но винаги е включвало легендарните три ленти. В момента те са наклонени и образуват символ “планина”. Това е символично представяне на пречките, през които трябва да минат всички спортисти, за да стигнат върха.
Обърнатата буква в “Animal Planet”
В рекламния знак на “Анимал планет”, разработен през 2008 г., създателите използват различни нюанси на зеленото и неслучайно обръщат една от буквите в надписа. Обърната буква символизира джунглата и примитивните инстинкти.
Усмивката на “Amazon”
Логото на сайта, в който можеш да продадеш и баба си – Amazon.com – е съвършено просто. Но и то има скрит смисъл. Оранжевата стрелка всъщност представлява доволна усмивка, която да подскаже на клиентите, че ползвайки услугите на сайта, ще останат доволни. Обърнете внимание и на разположението на стрелката – тя започва от “А” и свършва на “Z”. Това са първата и последната букви от латинската азбука – скрит намек, че в сайта може да откриете буквално всичко.
Мечката на “Тоблерон”
Кой не обича “Тоблерон”, кой не е борил депресия с него? Вгледайте се в логото на известния шоколад и ще видите, че сред нарисуваната планина се е скрила мечка. Мечката е символ на швейцарския град Берн – градът, в който се произвежда “Тоблерона”-а.
Кръстопътят на “Карфур”
На френски език името на хипер маркета означава “Кръстопът”. Затова и емблемата на “Карфур” представлява буквата “C”, разположена сред стрелки, сочещи в различна посока.
Цветните букви на “Гугъл”
Най-популярната търсачка във вселената е с лого от букви в различни цветове, които имат пряко влияние върху имиджа на компанията. Целта на дизайнерите е била да се създаде семпло лого без спец ефекти, за да се придаде внимание на факта, че това е динамично развиваща се компания със закачлив характер.
Кърмещите гърди на “Макдоналдс”
Мнозина смятат, че за създаването на лгото на фаст фуд компанията просто е изпозлвана първата буква от марката. Вярно е, но само отчасти, защото емблемата има психологически ефект. Според Фройд такава форма се асоциира с кърмеща женска гръд. Явно в “Макдоналдс” си мислят, че за хората няма по-вкусно от женската кърма.
В логото на Тур дьо Франс при внимателно вглеждане се вижда добре скрит колоездач.
Най-вероятно сте забелязали, но за останалите - в логото на NBC има паун.
Логото на SUN микросистеми може да прочетете от коя страна искате, а в него всъщност няма S. Има само U и N.
В логото на LG буквите L и G са във вид на намигащо човече.