Отдавна онлайн пазаруването е нещо нормално, от което все повече потребители се възползват. Това означава, че ако сте собственик на бизнес, предлагащ стоки или услуги, трябва задължително да имате онлайн магазин.

За тази цел имате нужда от подходящата платформа, която да ви осигурява всички нужни данни, да ви улеснява и да отговаря на вашата ниша. Нека ви представим и основните стъпки, по които да я изберете. 

Източник на изображението: pexels.com

Разберете вашите бизнес нужди

Първата стъпка при избора на правилната платформа за създаване на онлайн магазин  е разбирането на нуждите на вашия бизнес. Отделете малко време, определите целите си в дългосрочен план.

Факторите, които да вземете под внимание, са следните: 

  • Типът продукти, които продавате (физически, цифрови, услуги);
  • Размерът на инвентара ви;
  • Целевият ви пазар;
  • Бюджетът, който можете да отделите;
  • Ниво на персонализация на онлайн магазина;
  • Функции и интеграции, от които се нуждаете;

Щом вече сте наясно какви са вашите нужди, това ще ви послужи за компас, който да ви насочи към правилната платформа за онлайн магазин.

Бюджетни съображения

Бюджетът е сред ключовите фактори, когато определяте подходящата за вашия бизнес e-commerce платформа. Повечето от тях имат различни модели на ценообразуване, като обикновено това са абонаменти.

Пример за това са:

  • Ценови план за малък бизнес;
  • Ценови план за растящ бизнес с по-голям брой продукти;
  • Ценови план за голям бизнес.

Най-често абонаментите са месечни и годишни, като ако направите годишен, е възможно да получите тестови период, отстъпка и/или няколко месеца подарък.

Въпреки че е изкушаващо да изберете платформа, базирана единствено на цената, от голямо значение е да балансирате бюджета с функционалността на сайта.

По-евтините платформи нямат някои основни функции, докато тази с по-висока цена има много полезни инструменти, които да ви спестят пари в дългосрочен план. 

Дизайн и персонализиране

Външният вид на вашия онлайн магазин  е важен за потребителското изживяване и привличането и задържането на клиенти. Доверете се на платформа, която предлага разнообразие от атрактивни теми, измежду които да избирате.

Не забравяйте, че дизайнът на сайта трябва да отговаря на бизнеса ви. Освен това е важно той да може да се персонализира - да променяте оформлението, цветовете и шрифтовете. Адаптивният дизайн към десктоп и мобилни устройства е също ключов.

Тази гъвкавост е от голямо значение, за да изпъкнете пред конкурентите.

Характеристики и функционалност

Обмислете всички функции, от които се нуждаете. Платформите предлагат голяма част от тях вградени, докато за други трябва да заплатите допълнително.

Сред най-важните функционалности са: 

  • Управление на интвентара;
  • SEO;
  • Методи на плащане;
  • Връзка с клиенти (чат).

Важно е доставчикът, който сте избрали, да предлага всички необходими за бизнеса ви функции, за да не се налага да търсите такива от трети страни. Това ще опрости работата ви и ще намали вероятността от допълнителни разходи.

Опции за плащане и доставка

От голямо значение да предоставите на клиентите си сигурни и удобни начини на плащане. Така ще осигурите безпроблемно пазаруване. Добавете възможности за плащане с карта, виртуален портфейл или при доставка. Плащанията чрез банков превод могат да откажат потребителите от покупка, тъй като отнемат време.

Предложете на клиентите си различни начини на доставка - до офис на предпочитан куриер или до желан адрес. Добре е да се стремите към бърза доставка на продуктите, за да изпъкнете допълнително пред конкурентите.

Ще завършим с това, че правилната платформа за електронна търговия може значително да повлияе на успеха на вашия бизнес. Затова е важно да обмислите добре нуждите, целите и бюджета си, за да намерите тази, която да отговаря на изискванията ви.

Това е решение, което трябва да се обмисли внимателно, защото смяната на платформите след време, може да е разрушителна за бизнеса ви. Вземането на информиран избор е начинът да изградите успешен онлайн магазин с доволни и лоялни клиенти.