Магазин в Япония предложи на своите служителки да носят значка, обозначаваща, че са в месечен цикъл, която да информира клиентите, че са в "онзи" период от месеца.

Магазинът Michi Kake, който е в японския град Осака, продава продукти за женското здраве и в опит да промени стигмата около женските цикли, е помолил дамите да носят баджовете.

Женската част от персонала, в никакъв случай не е принудена да участва в тази кампания. Значките имат Seiri-chang - анимационен герой, който е известен като символ за менструалния цикъл в страната.

В изявлението си ръководителят на магазина Такахиро Имазу казва: "В Япония има тенденция сексуалността на жените и техните цикли да бъдат тема, за която да не се говори. Не всички клиенти ще реагират положително на тази идея, но бумът на женските технологии нараства и ценностите на младите хора се променят заедно с това. Може би отивам малко по-далеч, но се вълнувам и се надявам идеята ми да превърне магазина в най-доброто място за решение на женските проблеми и да станем лидер на пазара".

Персоналът, независимо дали ще се включи в новата схема, ще показва на клиентите си зоните, на които е разделен магазина - всяка от които съответства на етапите от менструалния цикъл.

Различните секции включват: Синя секция - тук ще се съхраняват продукти за жени, които вече са в цикъл, блестяща секция – тя е с искрящ декор и е за артикули за периода след цикъл, както и раздел за времето, преди да започнат изобщо месечните цикли на жените. 

Разбира се, настроенията относно инициативата в интернет изглеждат доста смесени.

 


 Превод: Glas.bg