Пилотът Марио Бакалов, популярен в социалните мрежи с разкриването на тайните на въздухоплаването, обясни защо няма как цели самолети да имат парашут, както и защо не са предвидени индивидуални парашути за пътниците.

За да се забави падането на пътнически самолет като Airbus A380, който тежи над 580 тона, би трябвало да се използва платно с размерите на няколко футболни игрища. Но при скорост от 900 км/ч съпротивлението би било толкова огромно, че ще откъсне крилата или опашката и ще разруши машината, отбелява пилотът.

Дори да звучи логично да се раздадат индивидуални парашути на всеки пътник, това е практически невъзможно. Как ще изведеш над 500 души във въздуха? Паниката е гарантирана. Освен това, навън е -50°C, липсва налягане, а децата, възрастните и хората с увреждания няма как да се справят в подобна ситуация, допълва Бакалов.

Пилотът подчертава още, че повечето инциденти стават при кацане, т.е. на ниска височина, където парашутите са напълно безполезни.

Добрата новина е, че шансовете за сериозен инцидент са по-малки от 1 на 10 или дори 15 милиона полета. Именно затова авиацията инвестира в превенция и безопасност, вместо да залага на парашути, които реално няма да помогнат в критични ситуации.