За огромно разочарование на многобройните клиенти на компанията, Ryanair е готов да прекрати полетите до дестинации в Италия , Франция, Испания, Австрия и Дания.

Съобщава се, че компанията премахва няколко маршрута поради нови данъци или допълнителни такси, които трябва да плати.

Ето разбивка за всяка държава и какво можем да очакваме.

Италия

Ryanair вече няма да обслужва самолети от Фиумичино, най-натовареното летище, което обслужва всички вътрешни и международни полети до Рим.Освен това ще спре и полети към другото летище в града, Чампино.

„Това означава липса на растеж за Рим въпреки честванията за юбилейната година“, обясни авиокомпанията в изявление, посочвайки обявяването на общински налози в големите италиански летища, които ще влязат в сила на 1 април 2025 г.

Според ирландската туристическа търговска мрежа Ryanair призовава италианското правителство незабавно да отмени своето „късогледо и регресивно“ решение за повишаване на общинската допълнителна такса и увеличаване на броя на полетите в Чампино от 65 на 130.

Испания

Има 18% спад в трафика през лятото на 2025 г. за нискотарифния превозвач в Испания, което означава загуба на 800 000 места и 12 маршрута.

Ryanair през лятото ще спре да оперира в Херес и Валядолид, ще премахне един самолет от базата си в Сантяго и ще намали трафика на пет други регионални летища: Виго (спад от 61 процента), Сантяго (спад от 28 процента), Сарагоса (спад от 20 процента), Астурия (спад от 11 процента) и Сантандер (спад от пет процента).

Главният изпълнителен директор на Ryanair Еди Уилсън каза в изявление: „Прекомерните летищни такси и липсата на работещи стимули за растеж продължават да подкопават регионалните летища в Испания, ограничавайки растежа им и оставяйки огромни части от капацитета на летището неизползван.”

Дания

След въвеждането на нов авиационен данък в Дания по-рано този месец, Ryanair обяви, че ще затвори базата си в Билунд и ще прекрати дейността си в Олборг.

В отговор на намерението на датското правителство да наложи пътнически данък от януари 2025 г., ирландският превозвач ще спре да оперира и на двете места до края на март 2025 г., което ще засегне директните полети от лондонското летище Станстед до Олборг .

Франция

Маршрутите във Франция също са застрашени. Авиокомпанията вече се е „отказала от извършването на полети до Париж“ и е затворила базата си в Бордо, според Travel and Tour World.

Очаква се и данъкът върху авиацията във Франция да се удвои повече от 2025 г.

Австрия

Австрия също е изправена пред проблеми поради таксата за въздушен трафик от 12 евро, пише adiobg.co.uk. Авиокомпанията промени стратегията си в Австрия, за да даде предпочитание на летища с по-ниски такси, като Линц и Залцбург.

Това се случи, след като беше установено, че клиентите на Ryanair, пътуващи от Виена, могат да очакват да плащат повече за билети през 2025 г.

Говорейки на пресконференция във Виена, Ryanair каза: „Този ​​прекомерен данък, съчетан с много високите такси за летището и сигурността на Австрия, вреди на конкурентоспособността на Австрия като туристическа дестинация в сравнение с по-евтините страни от ЕС като Швеция, Унгария и региони на Италия, всички от които премахват авиационния данък и намаляват разходите за достъп, за да осигурят трафика и растежа на туризма.“