Стив Джобс все още е една от най-емблематичните личности в технологичната индустрия, след като помогна на Apple да достигне върха.

Американската технологична компания е сред най-популярните марки в света, което се доказва от факта, че почти всеки познат има iPhone.

Джобс е известен и със своите нестандартни методи за интервюиране, като един от тях е така нареченият „метод с бира“, който използвал, когато търсел нови служители.

Но бившият главен изпълнителен директор на Apple, който почина през октомври 2011 г., имал и други нестандартни навици.

По това време Джони Айв, старши вицепрезидент по индустриален дизайн и главен дизайнер на Apple, разкри, че Джобс му задавал един и същ въпрос всеки ден:

„Колко пъти каза „не“ днес?“

Джобс вярвал, че отказът създава фокус, което е сходно с мисленето на други успешни личности от неговото време.

Американският инвеститор Уорън Бъфет също прави подобна аналогия, като веднъж казва:

„Разликата между успешните хора и наистина успешните хора е, че наистина успешните казват „не“ на почти всичко.“

Според Джобс, умението да отказваш ти позволява да бъдеш по-сериозен, по-продуктивен и в крайна сметка да повишиш ефективността си.

Той бил на мнение, че е безсмислено да вършиш много неща, ако не приключиш най-важните задачи. Това било негов основен принцип – да завършва започнатото, преди да премине към друго.

Нестандартно? Да. Но гениите често мислят по различен начин от останалите – в крайна сметка, именно Джобс беше човекът, който донесе iPhone на света.

Той също така гарантирал, че продуктите на Apple ще бъдат най-добрите в индустрията, като наемал най-добрите специалисти.

Както беше споменато по-рано, Джобс често извеждал потенциални служители по време на интервю, за да облекчи напрежението.

Той ги канел на разходка или на по бира, за да проведе по-непринуден разговор, да ги отпусне и да им зададе отворени въпроси, като например:

„Кога за последен път постигна нещо значимо?“
„Какво прави миналото лято?“
Докато в тези интервюта нямало правилни или грешни отговори, Джобс използвал този метод, за да разбере по-добре кандидатите и техния начин на мислене.

Превод: GlasNews.bg