Според някои статистики 1,8 млрд. хора пазаруват онлайн. Нищо чудно тогава, че всеки онлайн магазин прави всичко по силите си, за да привлече нови клиенти, които да останат доволни и да поръчат пак.
Съвсем скоро обаче ще започнат дни и седмици на намаления, които ще ни заливат с всякакви отстъпки, промоции и невероятни предложения. Как да избегнем някои популярни трикове, които могат да ни заблудят при пазаруването онлайн? Вижте в канала "OMG Facts" във vbox7:
1. Отзиви на клиенти
Особено пазаруващите от Китай знаят, че снимката на продукта често се различава от артикула в действителност. Затова трябва да се гледат отзивите на клиентите, които вече са купили преди нас. Но пък и не трябва да им се разчита на 100%, тъй като е възможно голяма част от тях да са изфабрикувани или "поръчкови".
2. Големите етикети
"Голямо намаление", "топ предложение", "лимитирана оферта". Често зад тези гръмки лозунги създават напрежение у клиента, че положението е "сега или никога". Първо обаче се запитайте нужно ли е това, което ви предлагат "ексклузивно", а ако отговорът е положителен, уверете се, че наистина предложението е добро, а не просто празни твърдения.
3. Истинско ли е намалението
Съществуват много приложения, които може да инсталирате на браузера си, с чиято помощ да проследите каква е била цената на продукта, от който се вълнувате, в последните месеци. Така ще сте сигурни винаги дали намалението е наистина намаление.
4. Безплатната добавка
Клиентите не обичат да плащат за доставка и търговците много добре знаят това. В много сайтове ще видите опция за безплатна доставка над определена сума. Това е популярен трик за стимулиране на спонтанните покупки. От друга страна много търговци съзнателно включват цената на доставката в тази на продукта, за да ви накарат да си мислите, че наистина тя е безплатна.
5. Изчакайте с пазаруването
Оставете продуктите си в кошницата си за ден-два. Така ще се убедите, че няма да купите нищо спонтанно. От друга страна търговците мразят да оставяте незавършени покупките си и ще се постараят да ви убедят да купите продукта. Вероятно ще ви пратят код за отстъпка или ще пробват да ви примамят с подарък.