Когато става въпрос за реклами, всеки детайл от кампанията се разглежда от екип по маркетинг.
Не би трябвало да е изненадващо, че всеки детайл е създаден, за да ви накара да се разделите с трудно спечелените си пари, но се оказва, че има един много умен аспект в рекламите за гледане, който вероятно не сте забелязали, но след това определено няма да можете да не забележите.
Филмът, изготвен от Ethos Watches през 2020 г., се задълбочи в точната причина, поради която в рекламите часовникът на ръката ви е настроен на точно определено време - и всъщност може да ви изненада.
Вгледайте се внимателно в някоя реклама на часовник и може да забележите, че на всички аналогови циферблати е изписано едно и също време - точно 10:10. Но защо е така?
Ами, науката. И подсъзнателни послания.
Не ни вярвате? Напишете в Google „часовник“ и ще откриете, че всеки циферблат на часовник гледа към вас с едно и също време. 10:10.
Практическото решение за използване на позицията 10:10 означава, че рекламодателите могат ясно да покажат компонентите на циферблата на часовника, включително стрелките, логото на марката и всички хронографи.
Но това все още не обяснява защо рекламодателите почти изцяло избират позицията 10:10. В края на краищата, насочването на двете стрелки към 4:40 часа би дало същия ефект, нали?
Е, теорията за това може да бъде обяснена с подсъзнателните сигнали, които често се използват в печатните реклами.
Когато двете стрелки са разположени в позиция 10:10, циферблатът на часовника наподобява усмихнато лице. Докато при положение 4:40 часовникът би създал впечатлението, че е намръщен.
Обяснявайки по-подробно явлението, Линда Каплан Талер казва пред The New York Times, че потребителите са по-склонни да закупят артикул с положителна конотация.
„В рекламата никога не бихме очаквали някой да погледне часовник и да каже: „Часовникът е усмихнат“, но това е просто усещане, което получавате“, каза тя.
Разбира се, има и изключения от правилото. Разгледайте достатъчно снимки на часовници и със сигурност ще попаднете на няколко 08:27 и 11:48 сред безкрайното море от 10:10.
Идеята не важи и за цифровите часовници, тъй като Етос посочва, че Apple често използва времето 10:09 в много от своите реклами.
Изглежда, че в света на рекламата наистина не се пестят детайли.
Превод: GlasNews