35-годишната Авиша Тевани от Ню Йорк, САЩ, си сътрудничи с известни световни марки и печели до 3000 долара на ден само като показва ръцете си. Зад привидно лесната работа обаче се крие строга дисциплина и множество ограничения.
Авиша започва кариерата си като модел за ръце през 2020 г. Преди това е работила като стилист на свободна практика, но всичко се променя, когато асистира на роднина при фотосесия за сватбена халка. Снимките достигат до агент и в рамките на няколко седмици тя подписва договор, пише Daily Star.
Оттогава тя е сътрудничила с известни марки, включително Dior, Chanel, Pepsi, Starbucks, Absolut Vodka, Kylie Cosmetics и други. В момента тя печели до 3000 долара на ден, но търсенето на услугите ѝ само расте всяка година.
„След като подписах първия си договор, всичко се покачи лавинообразно. Сега работя с няколко агенции едновременно – всяка със своята специализация: ръце, крака, шия, уши“, казва американката.
За да поддържа безупречния вид на ръцете си, Авиша трябваше да се откаже от обичайните си занимания. Тя вече не кара колело, тъй като в миналото си е счупила лакътя и китката. Тя също така спря да се занимава с бокс.
„Не мога да рискувам ръцете си. Дори по време на тренировка нося ръкавици за пауърлифтинг, за да избегна мазоли“, отбеляза моделът.

Сега американката мие чинии само с ръкавици и избягва всякакви потенциално опасни ситуации. Подготовката за фотосесия включва маникюр, съобразен с индивидуалните изисквания на клиента, но в ежедневието е изключително внимателна, тъй като всяка повреда може да ѝ струва скъп договор.
Според Авиша, работата като модел на ръце изисква не само красота, но и издръжливост. Фотосесиите могат да продължат от два до дванадесет часа, а екипът може да се състои от 35 души.
„Много хора си мислят, че е просто „държане на неща“. Но е много трудно. Трябва да бъдете креативни, да представите продукта, да направите марката привлекателна и все пак да имате перфектен контрол върху ръката“, казва тя.

Понякога клиентът има само един екземпляр от даден продукт, като например червило или бижу, така че допускането на грешка е неприемливо.
„Държах гълъб за фотосесия за Свети Валентин за Chanel – отне два дни и трябваше да си правя маникюра три пъти“, спомня си моделът.
Авиша отбелязва, че модната индустрия става все по-разнообразна и приобщаваща.
„Да си човек със среден тон на кожата, е голямо предимство в момента. Клиентите търсят дръзки визии – това ми даде повече работа. Благодарна съм за това“, добави тя.