35-годишната Авиша Тевани от Ню Йорк, САЩ, си сътрудничи с известни световни марки и печели до 3000 долара на ден само като показва ръцете си. Зад привидно лесната работа обаче се крие строга дисциплина и множество ограничения.

 

Авиша започва кариерата си като модел за ръце през 2020 г. Преди това е работила като стилист на свободна практика, но всичко се променя, когато асистира на роднина при фотосесия за сватбена халка. Снимките достигат до агент и в рамките на няколко седмици тя подписва договор, пише Daily Star.

Оттогава тя е сътрудничила с известни марки, включително Dior, Chanel, Pepsi, Starbucks, Absolut Vodka, Kylie Cosmetics и други. В момента тя печели до 3000 долара на ден, но търсенето на услугите ѝ само расте всяка година.

„След като подписах първия си договор, всичко се покачи лавинообразно. Сега работя с няколко агенции едновременно – всяка със своята специализация: ръце, крака, шия, уши“, казва американката.

За да поддържа безупречния вид на ръцете си, Авиша трябваше да се откаже от обичайните си занимания. Тя вече не кара колело, тъй като в миналото си е счупила лакътя и китката. Тя също така спря да се занимава с бокс.

„Не мога да рискувам ръцете си. Дори по време на тренировка нося ръкавици за пауърлифтинг, за да избегна мазоли“, отбеляза моделът.

Жената показва добре поддържаните си ръце с кокетно направен маникюр, подчертавайки професията на модела.
Според Авиша, работата на ръчен модел изисква не само красота, но и издръжливост. Снимка: SWNS
 

Сега американката мие чинии само с ръкавици и избягва всякакви потенциално опасни ситуации. Подготовката за фотосесия включва маникюр, съобразен с индивидуалните изисквания на клиента, но в ежедневието е изключително внимателна, тъй като всяка повреда може да ѝ струва скъп договор.

Според Авиша, работата като модел на ръце изисква не само красота, но и издръжливост. Фотосесиите могат да продължат от два до дванадесет часа, а екипът може да се състои от 35 души.

„Много хора си мислят, че е просто „държане на неща“. Но е много трудно. Трябва да бъдете креативни, да представите продукта, да направите марката привлекателна и все пак да имате перфектен контрол върху ръката“, казва тя.

Близък план на ръка, отваряща кутия Pepsi на компютърен екран по време на професионална фотосесия.
Процесът на заснемане на реклама Снимка: SWNS

Понякога клиентът има само един екземпляр от даден продукт, като например червило или бижу, така че допускането на грешка е неприемливо.

„Държах гълъб за фотосесия за Свети Валентин за Chanel – отне два дни и трябваше да си правя маникюра три пъти“, спомня си моделът.

Авиша отбелязва, че модната индустрия става все по-разнообразна и приобщаваща.

„Да си човек със среден тон на кожата, е голямо предимство в момента. Клиентите търсят дръзки визии – това ми даде повече работа. Благодарна съм за това“, добави тя.