Френската актриса Брижит Бардо, която почина на 91-годишна възраст, може би предефинира кинематографичната привлекателност, пленявайки света като екранна икона на 50-те години на миналия век.

От пробивната си поява в „И Бог създаде жената“ до провокативните си роли в „Истината, презрението“ и „Вива Мария!“, тя е пионер в един нов образ на женската сексуалност и освобождение на екрана, преди да посвети живота си на правата на животните.

Родена в Париж през 1934 г., Бардо се е обучавала за балерина, преди поразителната ѝ красота да привлече вниманието на режисьорите. 

QUINIO/Gamma-Rapho чрез Getty Images Бриджит Бардо като дете

Роджър Виоле чрез Getty Images Бриджит Бардо, френска актриса, танцуваща на пиано, около 1964 г. 
Corbis чрез Getty Images Бриджит Бардо в Лувесиен, Франция през 1952 г. 
На 18 години тя се омъжва за режисьора Роджър Вадим, който я избира за ролята на „И Бог създаде жената“ – провокативен филм, който я изстрелва към международна слава.
QUINIO/Gamma-Rapho via Getty Images Бриджит Бардо с Роже Вадим у дома в Париж, 1952 г. 
Чувствената, безгрижна персона на Бардо в тази класика на френската Нова вълна предефинира женствеността и я прави сензация в Кан. 
ZUMA PRESS/Alamy Жан-Луи Трентинян и Бриджит Бардо в сцена от „И Бог създаде жената“
Джордж У. Хейлс/Fox Photos/Getty Images Актрисата Бриджит Бардо тича боса по плажа, Кан, Франция, 28 април 1956 г. 
В края на 50-те и 60-те години на миналия век Бардо се превръща в глобален феномен с роли в „Истината“, печелейки признание от критиката за драматичната си дълбочина, и „Презрение“, шедьовър на Жан-Люк Годар, и „Вива Мария!“, демонстрирайки комедийния си усет редом с Жан Моро.
Разрошената ѝ коса и смелата очна линия зададоха модните тенденции по целия свят, а изпълненията ѝ затвърдиха Бардо като кинематографична пионерка.
ScreenProd/Photononstop/Alamy Сами Фрей и Бриджит Бардо в „Истината“, 1960 г., режисиран от Анри-Жорж Клузо
Сами Фрей и Брижит Бардо във филма „Истината“, 1960 г.
Колекция Sunset Boulevard/Corbis via Getty Images Френските актьори Мишел Пиколи и Бриджит Бардо на снимачната площадка на Le Mepris (Презрение), написан и режисиран от швейцарско-френския режисьор Жан-Люк Годар
Мишел Пиколи и Брижит Бардо на снимачната площадка на „Le Mepris“ (Презрение), 1963 г.
Keystone-France/Gamma-Keystone чрез Getty Images Бриджит Бардо по време на пресконференцията за филма „Презрението“ в Рим през 1963 г.
Бардо по време на пресконференция за „Презрение“ в Рим, Италия
Булевард „Сънсет“/Corbis чрез Getty Images Жан Моро и Бриджит Бардо на снимачната площадка на „Вива Мария!“.
Жан Моро и Брижит Бардо на снимачната площадка на филма на Луи Мал „Вива Мария!“.
Хълтън Архив/Гети Имиджис Френската актриса Бриджит Бардо се облегна на стъклата на прозореца с пръст в устата си на снимачната площадка на филма на режисьора Луи Мал „Вива Мария!“. 
Освен най-емблематичните си роли, Бардо демонстрира своята многостранност във филми като „Любов върху възглавница“, където изигра сложен, емоционално разкъсван герой, и „Две седмици през септември“, романтична драма, която подчерта способността ѝ да предава уязвимост.
Cocinor/Francos Film/Alamy Бриджит Бардо във филма „Влюбен на възглавница“, 1962 г., режисьор Роже Вадим
Нейният филм от 1962 г. „Любов на възглавница“ е режисиран от Роджър Вадим. 
Архиви на Майкъл Монфорт/Майкъл Окс/Гети Имиджис Бардо по време на снимките на „Две седмици през септември“ на плажа в Гълейн, Източен Лотиан, Шотландия, септември 1966 г.
Бардо по време на снимките на филма „Две седмици през септември“ в Източен Лотиан, Шотландия през септември 1966 г.
В „Мечката и куклата“ тя внесе игрив чар в комедийна роля, доказвайки своя диапазон в различни жанрове. 
ScreenProd/Photononstop/Alamy Бриджит Бардо „Мечокът и куклата“, 1970 г., режисьор Мишел Девил
Бардо в сцена от филма на Мишел Девил от 1970 г. „Мечката и куклата“
Гама-Рафо чрез Getty Images Бардо в сцена от „Мечката и куклата“
Тези филми, макар и по-малко известни, подчертават способността ѝ да пленява публиката с разнообразни разкази.
Гама-Рафо чрез Getty Images Актрисата Бриджит Бардо и съпругът ѝ Гюнтер Сакс на филмовия фестивал в Кан през 1967 г., Кан, Франция 
През 1973 г., в разгара на славата си, Бардо се оттегля от актьорството на 39-годишна възраст, за да се застъпва за правата на животните.
Архив на Бетман/Гети Имиджис Бриджит Бардо релаксира боса с домашния си любимец дакел във вилата си в Сен Тропе, Франция 
Основавайки фондация „Брижит Бардо“, тя води кампания срещу лова на тюлени и опитите с животни, насочвайки страстта си към застъпничество.
Смелата ѝ промяна от екранна сирена към активистка изненада мнозина, но отрази ангажимента ѝ да живее автентично.
Laurent MAOUS/Gamma-Rapho чрез Getty Images Бриджит Бардо в Европейския съвет, за да осъди лова на тюлени в Страсбург, Франция на 24 януари 1978 г.
AFP чрез Getty Images Френската актриса и активистка за правата на животните Бриджит Бардо посещава международната изложба на котки в Сен Тропе, Южна Франция, на 4 юни 1977 г.
Foc Kan/WireImage/Getty Images Бриджит Бардо и изоставено куче от SPA (Дружество за предотвратяване на жестокостта към животните) 1990 г. в Париж, Франция
Установявайки се в Сен Тропе, Бардо прегърна по-спокоен живот, далеч от светлината на прожекторите.
Тя остана символ на блясъка на 60-те години на миналия век и пионер в защитата на правата на животните.
ARNAL/Gamma-Rapho чрез Getty Images Brigite Bardo в Saint-Jean Aumont, Франция, 1991 г. 
Репутацията на Бардо е накърнена в по-късните ѝ години, когато тя отправя хомофобски обиди и е глобявана многократно за подбуждане към расова омраза.
Това беше белег върху паметта на икона, която - в разцвета на силите си - постави на картата бикините, женското желание и френското кино.
Алекс КУИНИО/Гама-Рафо чрез Getty Images Бриджит Бардо Париж, Франция. Около 1950 г.