От началото на годината до края на юли у нас са регистрирани 126 207 употребявани леки автомобила, като сега ще подчертаем най-необичайните от тях. Онези, които събират погледи по улиците и въпроси от рода: "Това пък какво е?", и онези, които просто повишават естетическата стойност на българската улична среда.
Mercedes 560 SEC
W126 бе второто поколение на S-класата, произвеждано между 1979 и 1991. То е най-успешното, с над 892 000 продажби, а според мнозина - и най-доброто.
Купе версията, означавана като С126, разполагаше с 300 конски сили при оригиналния 560 SEC с двигател ЕСЕ, и с 270 коня с двигател RUF. Изключително рядката AMG версия е с 6-литров двигател и 385 коня. У нас от началото на годината са регистрирани 4 броя 560 SEC.
Купе версията, означавана като С126, разполагаше с 300 конски сили при оригиналния 560 SEC с двигател ЕСЕ, и с 270 коня с двигател RUF. Изключително рядката AMG версия е с 6-литров двигател и 385 коня. У нас от началото на годината са регистрирани 4 броя 560 SEC.
BMW i8
Хибридният суперавтомобил на BMW не стана пазарна сензация и компанията спря производството му миналата година - което незабавно го превърна в търсена колекционерска стока. Цените втора ръка започват да надхвърлят тези на новите. У нас са регистрирани три i8 от януари до юли.
Хибридният суперавтомобил на BMW не стана пазарна сензация и компанията спря производството му миналата година - което незабавно го превърна в търсена колекционерска стока. Цените втора ръка започват да надхвърлят тези на новите. У нас са регистрирани три i8 от януари до юли.
Москвич 407
Естествено, в този автомобил няма нищо екзотично, пък и едва ли някога ще се превърне в класика. Екзотичен е само фактът, че някой го е регистрирал през 2021 година. Статистиката отчита също 3 новорегистрирани "Москвич 412", две бройки ВАЗ 2103, една ВАЗ 2101 и даже един ЗАЗ 968.
Stеyr-Puch Haflinger
Този практичен всъдеход е проектиран от Ерих Ледвинка, сина на легендарния конструктор на Tatra Ханс Ледвинка, за нуждите на австрийската армия. Това е всъдеход, задвижван от задно разположен двуцилиндров боксер с обем 643 куб. см. Тежи едва 600 кг и спокойно може да бъде вдигнат и поместен от четирима мъже. Въпреки че след последната олимпиада никак не бихме подценявали и българските жени.
DeSoto Deluxe
Славната някога марка DeSoto не съществува от точно 60 години. Но до България е стигнал един образец от най-успешния й модел - серията S-10 Deluxe, произвеждана между 1942 и 1952.
Matra P18 Espace
Цели три десетилетия модата на минивановете владееше Европа - и всеки ще ви каже, че тя започна от Renault Espace. Малцина обаче знаят, че идеята оригинално е на по-малкия и вече изчезнал френски производител Matra. Концептът Р18 първоначално е предложен на Peugeot, но те отказват и тогава Matra се насочва към Renault. Една специална ранна производствена серия носи логото на истинския си създател.
AM General Humvee
Всяка родна батка с комплекси днес може да си вземе Hummer - и тутакси да започне да умува как да му сложи газова уредба. Но тук става дума не за бутафорната грамада, създадена от GM за цивилна публика, а за коравия армейски оригинал. Humvee е съкращение от High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle.
Mercedes SLR McLaren
Тази кола е по-обичайна гледка за Дубай, отколкото за Дружба 1. Но вече има една бройка и в България. Разработен съвместно с McLaren, SLR беше една от най-бързите коли на своето поколение благодарение на ръчно сглобявания си 5.4-литров двигател с 626 конски сили.
MG MGB
Една от емблематичните британски спортни коли на 60-те и 70-те, произвеждана първоначално от BMC, а после от държавния гигант British Leyland. Като стил и удоволствие от шофирането - пълно шест. Като надеждност - три с минус.
Delorean DMC12
Какво по-екзотично от машината, с която Марти Макфлай се върна от 1985 в 1955 година? Здравият разум ще ви каже, че този предсрочно банкрутирал ирландски проект е произвел една доста посредствена като качества и твърде тежка спортна кола. Но на кого му пука за здравия разум, когато дизайнът е на Джуджаро, а всяко второ хлапе от 80-те години е имало колата на плакат в стаята си? Нямаме търпение да видим регистрираната тази пролет бройка по българските пътища.
Източник: Automedia