Суперколите са блян за мнозина - все пак това са красиви и мощни създaния на колела, които съдържат в себе си най-доброто откъм дизайн, инженеринг и възможности. Но подобни машини не са лъжица за всяка уста: струват адски много пари. И затова излизат в сравнително ограничени тиражи и са предназначени са по-специални клиенти.
За да се сдобиеш с мечтаната суперкола има два начина. Първият е относително прост - да си доста заможен човек, с тлъста банкова сметка (и понякога необходимите контакти или положение в обществото).
Вторият е трънлив и труден, но като компенсация за прекараното време можете да спечелите славата на човек с изключителни творчески способности.
Ако все още не сте се досетили - отново става дума за самоделки, но не толкова прости.
Машините, които сме подбрали в днешната селекция изглеждат като култовите Ford Mustang или McLaren F1, макар че са квазипродукти, базирани на масови и следователно по-достъпни модели.
Собствениците на тези автомобили просто сбъднаха мечтите си. Доколко им се е получило, вижте!
McLaren F1 LM (Porsche Boxter)
Ако имате в гаража си McLaren F1 LM, може много да ви завиждат. Все пак от този супермодел са произведени едва 6 бройки, а цената на всеки един от тях е над 20 милиона долара. Но автомобилът на снимките е прилична реплика, струваща около 70 000 долара. И е построен на базата на Porsche Boxster, серия 986 (1996–2004).
И ако отдалеч машината изглежда точно като култовата суперкола от 90-те, то отблизо се забелязват някои несъответствия. Отзад например, се вижда различното разположение на изпускателните тръби. В същото време седалките в кабината са инсталирани по същия начин, както в оригинала, имат същото отопление и контрол на климатика. Освен това автомобилът е оборудван с хидравлична система, която повдига носа при преминаване по неравности като легнали полицаи.
Ford Mustang (Hyundai Accent)
Репликата на F1 LM е направена в Чехия, докато Индия изобилства от подобни проекти със собствена атмосфера. Местното ателие Dream Customs India предлагает за малко под 11 000 долара да направи копие на Ford Mustang на базата на... Hyundai Accent. Подготовката на "фалшивото пони" отнема около 4 месеца, като се извършва сериозна подготовка, замяна на панели на купето и известно украсяване на салона.
Разбира се, "занаятчийският" произход на репликата на мъсълкара е видно с просто око, тъй като дори купето е направено буквално "на коляно", без използване на съвременни средства за моделиране. Като добавим маломощния двигател и предното задвижване, разочарованието става пълно.
Lamborghini Aventador SVJ (Honda Civic)
Този ярко жълт Lamborghini Aventador SVJ също е конструиран от Dream Customs India, но машината е на базата на Honda Civic осмо поколение (2005–2012). Трансформацията на "японеца" в чистокръвен "италианец" излиза на клиентите около 13 500 долара, за което получават преднозадвижвана суперкола с 1,8-литров атмосферен двигател и преоборудван салон.
Всичко гореизброено е просто прах в очите, но на "тунинг майсторите" трябва да се отдаде чест за изработването на задния капак и купето като цяло - получило се е доста сносно. Е, всичко останало, включително уредите от донора Civic ще трябва да го оценят купувачите на странната машина.
Lamborghini Countach (от няколко коли)
Доста странен Lamborghini Countach, нали? Това е така, защото това е реплика от Тайланд, сглобена от компоненти на Hyundai, Subaru, Nissan и Lexus. От корейската машина самоделката е получила шасито си. Интересното е, че иначе преднозадвижваният модел е превърнат в такъв със задно предаване.
Вместо оригиналния двигател е монтиран 4-литров 8-цилиндров Toyota UZ от Lexus LS400, оборудван с два турбокомпресора. Окачването на репликата на Countach е от Nissan Skyline R32, а трансмисията е от Subaru Legacy / Outback.
Ferrari 360 Spider (Toyota MR2)
Ето и последният и доста атрактивен екземпляр от листата ни: Ferrari 360 Spider от Toyota MR2. Интереснотое, че авторът на проекта е използвал и оригинални детайли - фаровете и стоповете са наистина от 360, а към преработката на купето и салона е подходено доста сериозно.
Жалкото е, че двигателят е оригиналният (и е разположен отпред, като задвижва предните колела) - 1,8-литровият 4-цилиндров агрегат от третото поколение MR2. Моторът постига максимална мощност от 140 к.с. и въртящ момент от 171 Нм, докато при 360 Spider е наличен атмосферен 3,6-литров V8 с 400 "коня" и 373 Нм.