Макар към днешна дата дизеловите двигатели да са низвергнати, то мнозина водачи по света и у нас добре знаят, че съвременните дизелови двигатели са синоним на ефективност, издръжливост и икономичност. Въпреки това и при тях възникват проблеми, свързани основно с качеството на горивото и износването на инжекционните системи. Сега ще разгледаме характеристиките на съвременните дизелови горивни системи, проблемите, с които се сблъскват, и методите за решаването им, включително използването на горивни добавки.
Характеристики на съвременните дизелови горивни системи
Съвременните дизелови горивни системи са високотехнологични механизми, които използват високо налягане за впръскване на гориво, осигурявайки неговото ефективно изгаряне и оптимална мощност на двигателя. Те включват елементи като инжектори, помпи за високо налягане, горивни филтри и системи за управление. Всички тези компоненти трябва да работят в перфектна хармония, за да осигурят максимална производителност и икономичност.
Такива системи обаче са чувствителни към качеството на горивото и условията на работа. А въвеждането на строги екологични разпоредби доведе до значително намаляване на съдържанието на сяра в дизеловото гориво, което от своя страна намали естествените му смазочни свойства. Това може да доведе до повишено износване и повреда на компоненти на горивната система като инжектори и горивни помпи.
В допълнение, съвременните дизелови двигатели използват сложни системи за последваща обработка на отработените газове, които изискват определено ниво на чистота и качество на горивото, за да функционират правилно.
Проблеми, свързани с качеството на горивото
Един от основните проблеми, пред които са изправени собствениците на модерни дизелови автомобили у нас, е ниското качество на горивото. Примеси, вода, ниско съдържание на сяра и липса на смазваща способност могат да доведат до редица проблеми, като:
Запушване на дюзи - при използване на некачествено гориво върху дюзите се образуват сажди и отлагания, които могат да влошат работата им и да доведат до неправилно впръскане на горивото.
Корозия на горивната система - водата и агресивните компоненти в горивото могат да причинят корозия на металните части на горивната система, което води до преждевременното им износване.
Повишено износване - намаляването на смазочните свойства на горивото, особено при използване на дизелови смеси с ниско съдържание на сяра, ускорява износването на помпите и инжекторите.
Ниска запалимост на горивото - недостатъчното цетаново число на горивото може да причини затруднения при стартиране на двигателя, особено през студения сезон, а също така да увеличи нивото на детонационните удари.
Методи за предотвратяване и решаване на проблеми
За предотвратяване и решаване на проблеми, свързани с качеството на горивото и работата на дизеловите горивни системи, се препоръчва използването на специални горивни добавки.
Това са многофункционални агенти, които подобряват характеристиките на дизеловото гориво и предпазват горивната система. Подходящи са за всички видове дизелови двигатели, включително двигатели с турбокомпресор и системи Common Rail, както и двигатели, работещи с гориво с ниско съдържание на сяра. Използването на такава добавка ще удължи живота на вашия дизелов автомобил и ще направи работата му по-гладка и по-икономична, пише automedia.
А каква добавка да изберете? Принципно всички добавки на големи производители са добри. Избирайте добавки от доказани производители и ги купувайте от магазини, на които имате доверие, че не продават "ментета".
Вълков 10:53, 14.10.2024
Много се извинявам но този който е писал статията да вземе да се уволни сам. Абсолютно пълни глупости са това че намаленото съдържаема сяра в дизеловото гориво уврежда двигателят. Това е 100 хиляди процента грешно. Точно обратното понеже нашите дизелови горива в България се с висок от съдържание на сяра точно за това нашите двигатели се увреждат защото образуват различни отлагания и ерозии в двигателите и запушват дпф и катализаторните системи. Просто той дето е писал в статията да вземе да пише някакви други глупости
Аз
Сярата при изгаряне се окислява до серен диоксид или серен триоксид.От които при взаимодействие с вода се получават съответно серниста и сярна киселина. Който не знае какво са те, си е за негова сметка. Но ще му кажа,че трудно се плува в сярна киселина. Нека автора преди да пише да се запознае с теорията и тогава да ни поучава.
Сяров
Пишете глупости! Сяра и сярна киселина??? Сол и солна киселина??? Я се пообразовайте поне малко, че се излагате.По-точно излагаш се вълков! Сярата е смазваш продукт. Киселината със същото име има толкова общо със сярата, колкото на вълков децата имат общо с него.Питайте майка им!
Сяров
Пишете глупости! Сяра и сярна киселина??? Сол и солна киселина??? Я се пообразовайте поне малко, че се излагате.По-точно излагаш се вълков! Сярата е смазваш продукт. Киселината със същото име има толкова общо със сярата в дизела, колкото на вълков децата имат общо с него.Питайте майка им!