Много шофьори са недоволни от факта, че интериорът на автомобилите им е твърде шумен. Прекомерните звуци идват от гумите, от барабаненето на камъните по арките на колелата, от вятъра, който се "разхожда" по страничните огледала и т.н.. Следователно немалко шофьори прибягват до допълнителна шумоизолация, дори без да подозират, че тя може да навреди. Как, ви разказваме сега.

Когато решават да инсталират допълнителна шумоизолация, шофьорите обикновено не мислят колко се повишава общото тегло на колата след такава процедура. Но една качествена допълнителна шумоизолация може да добави около 70 кг към общата маса на автомобила! Всичко зависи от размера и класа на автомобила и, разбира се, от броя на шумоизолиращите панели, които се инсталират.

В същото време увеличаването на масата ще доведе до редица проблеми. Най-баналното е увеличаването на разхода на гориво. Ако "баровец", собственик на луксозно SUV може да се примири с това, то за собственик на употребяван кросоувър това си е проблем, особено с днешните цени на горивата. Но най-вече излишните килограми ще засегнат автомобили заради риск да се наруши разпределението на теглото по осите, което може да бъде дори пагубно при шофиране с висока скорост. По-специално, поведението на автомобила ще се промени в завоите, а спирачният път също ще се увеличи.

Продължаваме напред. По-тежките врати и капакът на багажника ще започнат да провисват с времето. В резултат на това не само гумените уплътнения ще се износят, но и пантите, и боята ще пострадат. Така тътенът ще стане по-силен. Ще трябва не само да премахнете шумоизолацията, но и да се занимавате с ремонт на каросерията, посочва AutoMedia.

А се случва и след инсталиране на скъпа звукоизолация , самият шофьор да изпитва дискомфорт. Става твърде тихо и човек започва да се дразни от такава тишина с нискочестотен шум. Тихото бръмчене отвлича вниманието от пътя, причинява сънливост и не ви позволява да се концентрирате върху шофирането.

Факт е, че при инсталиране на звукоизолация е важно да се изчисли не само колко акустичен шум ще бъде намален в децибели, но и неговата честота. А повечето ателиета у нас дори не знаят как да го направят. Но дори и при ниска сила на звука, определен честотен диапазон се усилва, което може да се окаже доста дразнещо за водача и за пасажерите в колата.

Според портала AiF, позовавайки се на специалисти от Американския колеж по кардиология, има редица честоти, които при определена звукова мощност оказват вредно въздействие върху човешкото тяло. Това е шум в диапазона 60-70 децибела, засягащ сърдечния мускул и при продължителна експозиция, провокиращ риск от сърдечни заболявания.

Но това не е всичко. При такава сила на звука опасните честоти, да речем, за коремните органи са в рамките на 25 Hz, а за очите - 60-90 Hz. Тоест, когато вибрациите на звуковите вълни попадат в тези диапазони, човек може да изпита пристъпи на гадене, а умората на очите също се увеличава. При стандартната звукоизолация на всяка една кола, тези проблеми не съществуват, но при допълнителна шумоизолация, вероятността не е малка. Така че помислете добре преди да прибегнете до услугата "допълнителна шумоизолация на купето".