Ханс Мюлер, директор на отдела за механични ремонти на VDA, казва, че ако колата започне неволно да притреперва по време на ускорение, най-вероятната причина се крие в дефект в горивната система.
По-конкретно причините за това могат да се крият в запушен горивен филтър или повредена горивна помпа, които ограничават подаването на гориво. Признаците са свързани със спадове на мощността особено по време на ускорение.
Друга причина за притрепването може да се крие в дефектни горивни инжектори, а причината може да е и в системата за запалване. Според специалиста износени запалителни свещи, дефектни кабели и бобини също причиняват прекъсвания на и неравномерна работа на двигателя.
Дефектен сензор за масовия въздушен поток или модул за положение на дросела също водят до неизправност на електронния блок за управление. Така подаването на гориво се нарушава, което причинява спадове на мощността при ускорение и оттам - въпросното притреперване, пише automedia.
Има и още една причина и тя е свързана с автомобилите с автоматични трансмисии. При износване на съединителите или при спад на техническата течност в трансмисията, автоматичната скоростна кутия започва да вибрира. Подобен ефект ефект се наблюдава и при износване на съединителя в ръчната скоростна кутия, каза специалистът.