71,2% срещу 28,8% от педагогическите специалисти подкрепят започналото вече дистанционно обучение в гимназиален етап, а 65,8% биха подкрепили започването на дистанционна организация в прогимназията от 3 ноември 2020.

Това са изводите от проучване на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" сред български учители относно евентуално преминаване на образователната система в обучение в електронна среда от разстояние.

Анкетата е направена сред 6100 педагогически специалисти в рамките на четири дни.

Високият процент на желание за преминаване в електронен режим от разстояние за гимназиален и прогимназиален етап е разбираем по няколко причини, посочват авторите на изследването.

Учители до Борисов, Вълчев, Ангелов: Въведетe дистанционното обучение!

"Вероятно има забрана на министъра на здравеопазването, регионалните инспекции да издават заповеди за тестове на учители и ученици, а ако някой учител или директор реши да се тества, то е за негова лична сметка. Дори при болен член от семейство, РЗИ-тата не издават предписание за PCR, а препоръчват карантиниране", посочват от синдиката.

В момента 671 са заразените учители, но в тази бройка не влизат учителите, които са в карантина, заради позитивен тест на член от семейството или в случаите, когато детето на учителя е карантинирано, поради карантиниран клас или група в детска градина.

"Някои учители вече ползват отпуск, поради агресивната кампания на националния щаб, че ни чака нов апокалипсис. Във връзка с казаното дотук, ръководствата на образователните институции са в огромно затруднения да осигурят замествания, дори и при 10% болни учители, затова дистанционният режим е единствения изход", заявяват от Синдикат "Образование".

По отношение на начален етап 53,1% срещу 46,9% смятат, че не трябва да се преминава на дистанционно обучение. Този отговор се базира на относителната консолидация на класовете в начален етап.

Подобен е резултатът от 56,5%, срещу преминаване на детските градини в дистанционен режим.

69,9% от анкетираните смятат, че висшите училища трябва да преминат в обучение в електронна среда от разстояние.