За сигнали от клиенти за получени фалшиви имейли от името на компанията предупреждават от "ЕНЕРГО-ПРО". В тях се съобщава за грешка в начислените дължими суми във фактурите за електроенергия и приканват да се поиска възстановяването им.

„В писмата са посочени недостоверни мейли и телефон за контакт. Също така се иска споделянето на лична информация, като това е придружено със зловреден линк, заблуждаващ за възстановяване на сумите. Енергийната компания, обслужваща Североизточна България, се разграничава от тези недобросъвестни опити за ощетяване на потребителите”, заявяват от там.

Клиентите е нужно да знаят, че при необходимост от възстановяване на суми "ЕНЕРГО-ПРО" ги приспада при издаване на фактурата за следващо плащане.

„Възстановяване на пари в брой или по банков път става само след изрично подадено заявление в Центъра за обслужване на клиенти или чрез имейл с квалифициран електронен подпис. Компанията няма практика да изисква по имейл потвърждение на данни за банкови сметки или други с тази цел”, обясняват още от "ЕНЕРГО-ПРО".

Тази фишинг атака е насочена към потребители на електронна поща в цялата страна и не се ограничава само до клиентите на "ЕНЕРГО-ПРО".