Почти половината километри от магистралите у нас трябва да бъдат обезопасени. Това е един от изводите от проверката на терен на Института за пътна безопасност. Според неправителствената организация от 846 км магистрален път в България 350 км са особено опасни.
По принцип нито една не отговаря на минималните европейски изисквания, каза инж. Методи Стилянов от института.
„Път, който произвежда разбити автомобили и смъртност, не може да бъде наречен автомагистрала. Смъртността по нашите магастирали е 3,5 пъти над средната европейска“, допълни експертът.
За последните две години 195 души са загинали по автомагистралите в България.
Най-тежките пътни инциденти през годината
От Института за пътна безопасност са установили много нередности при сигнализацията по пътищата – вертикална и хоризонтална.
За една година основен ремонт е направен на едва 7 км при бюджет от 2,5 млрд. лв. за тази дейност, подчерта инж. Стилянов. От института настояват за отговор къде са тези пари и за какво са изразходвани.
Полевата проверка на организацията е показала, че около 450 км от мантинелите по магистралите са повреден, информира bTV.
За една година основен ремонт е направен на едва 7 км при бюджет от 2,5 млрд. лв. за тази дейност, подчерта инж. Стилянов. От института настояват за отговор къде са тези пари и за какво са изразходвани.
Полевата проверка на организацията е показала, че около 450 км от мантинелите по магистралите са повредени.