Почти половината километри от магистралите у нас трябва да бъдат обезопасени. Това е един от изводите от проверката на терен на Института за пътна безопасност. Според неправителствената организация от 846 км магистрален път в България 350 км са особено опасни.

По принцип нито една не отговаря на минималните европейски изисквания, каза инж. Методи Стилянов от института.

„Път, който произвежда разбити автомобили и смъртност, не може да бъде наречен автомагистрала. Смъртността по нашите магастирали е 3,5 пъти над средната европейска“, допълни експертът.

За последните две години 195 души са загинали по автомагистралите в България.

Най-тежките пътни инциденти през годината

От Института за пътна безопасност са установили много нередности при сигнализацията по пътищата – вертикална и хоризонтална.

За една година основен ремонт е направен на едва 7 км при бюджет от 2,5 млрд. лв. за тази дейност, подчерта инж. Стилянов. От института настояват за отговор къде са тези пари и за какво са изразходвани.

Полевата проверка на организацията е показала, че около 450 км от мантинелите по магистралите са повреден, информира bTV.

За една година основен ремонт е направен на едва 7 км при бюджет от 2,5 млрд. лв. за тази дейност, подчерта инж. Стилянов. От института настояват за отговор къде са тези пари и за какво са изразходвани.

Полевата проверка на организацията е показала, че около 450 км от мантинелите по магистралите са повредени.

Разкриха броя на загиналите в катастрофи за 2022 година