След публикувания от GlasNews сигнал на пътник, пътувал с бърз влак №3624 по направлението Бургас – София, от „БДЖ – Пътнически превози“ предоставиха официална позиция относно причините за престоя на композицията в гара Гурково и натрупаното закъснение.
Според железопътния превозвач, влак №3624 е пристигнал в гара Гурково по разписание, но е престоял там 73 минути, за да бъде осигурено безопасното движение на влаковете в участъка. Причината за това е, че композицията е трябвало да се размине с насрещно движещия се бърз влак №3623 от София към Бургас, който е пристигнал със закъснение заради въведени температурни ограничения на скоростта в определени железопътни участъци.
Допълнително забавяне се е наложило, когато към гарата се е приближил и друг влак – бърз влак №3602 от Бургас за София, който се движи по т.нар. оптимизирано сезонно разписание. От БДЖ посочват, че за да не се създаде излишно натрупване или престой в по-нататъшни участъци, е взето решение влак №3624 да изчака и надминаването от влак №3602 още на гара Гурково, и чак след това да продължи по маршрута си.
В резултат на това решение, влак №3624 е пристигнал в крайна гара София в 22:55 ч. със 63 минути закъснение.
От железопътния оператор уверяват, че пътниците са били своевременно информирани за причините за престоя от превозния персонал, а към момента не са постъпили официални жалби от клиенти.
БДЖ напомнят, че всеки пътник има право да подаде сигнал или жалба чрез електронната форма на сайта на дружеството (https://www.bdz.bg/bg/contact-form) в 30-дневен срок от датата на пътуването. Всеки случай се разглежда индивидуално, като при наличие на основания се прилагат съответните условия за компенсация.
В първата си публикация GlasNews цитира сигнал от пътник, според когото престоят на гара Гурково е бил повече от един час и е бил причинен от изчакване на т.нар. „министерски влак“ - наименование, което служители на БДЖ използват, тъй като с него до Бургас лично се повози бившият транспортен министър Георги Гвоздейков, за да покаже новите (втора употреба) германски вагони.
Пътникът впоследствие сподели и че в първа класа не е работел климатикът, което е наложило прехвърляне на пътуващите във втора класа, като по радиоточката е било направено извинение.
Прочетете повече тук:
Отново проблем с БДЖ: "Министерски" влак забави други пътници с час и половина
Редакцията на GlasNews приветства бързата реакция на БДЖ и ще продължи да настоява за максимална прозрачност и повече навременна информация за пътниците при подобни случаи, които, както е известно, не са рядкост в железопътния транспорт у нас.
Снимка: Архив / МТС