35-годишен моторист загина след катастрофа с автомобил, управляван от възрастен шофьор, край Велики Преслав. Инцидентът е станал на 20 август, а причината за него е отнето предимство от водача на лекия автомобил.

Според официалната информация, произшествието е станало около 18:40 часа на кръстовището на главен път Силистра – Шумен – Ямбол и изхода на град Велики Преслав.

Управлявайки мотоциклета си по пътя с предимство, мотористът е пометен от лек автомобил, извършващ ляв завой. Колата е управлявана от 79-годишен водач.

Мотористът е пострадал, като е бил транспортиран МБАЛ Шумен, където е установено, че е с травми на главата, дясна ключица и бял дроб и е настанен за лечение.

Дни след инцидента 35-годишеният Цецо Велчев издъхва, най-вероятно от раните си. Тъжната новина обявиха негови близки в серия от публикации, които заляха социалните мрежи и отново отвориха дебатите за възрастните шофьори и за мотористите.

Близки на загинали мъж го описаха като "добър, смирен и винаги готов да помогне". "Ще го запомним с усмивката, добрината и силата, която носеше в себе си", написа пък Цветомира Цветанова в свой пост.

Публикации от личния Facebook профил на мъжа показват, че той е запален фен на моторите, като е посещавал и демонстрирал своя мотоциклет "Сузуки" на мото събори.

Трагичната му смърт обаче отново отвори дебата за възрастните шофьори. Потребители в социалните мрежи коментират, че контрол от държавата трябва да има.

"Отдавна трябваше да се въведе закон, който да отнема правото да шофираш след определена възраст... Всяка година,по някоя баба или дядо отнемат предимството на шофьори и предизвикват катастрофи", написа мъж.

26% от загиналите в тежки пътнотранспортни произшествия у нас от началото на годината до месец май са на възраст над 65 години. Това сочат данни на МВР. Хората в пенсионна възраст най-често загиват като водачи, а голяма част от катастрофите са предизвикани по тяхна вина.

Възрастните шофьори у нас

У нас шофьори над 70-годишна възраст са длъжни да подновяват свидетелството си за управленение на моторнопревозно средство на всеки 5 години, като задължително се представя медицинско свидетелство, издадено от общопрактикуващ лекар, което да гарантира, че лицето е годно да шофира.

Според Българската асоциация на пострадалите от катастрофи основният проблем у нас е формалното издаване на медицинско свидетелство без обстойно извършен преглед.

"Дават му се едни пари и или той, или някой друг, минава по кабинетите и събира тези подписи и прегледи. Това е абсолютно престъпление, но по-големият проблем е, че тези възрастни хора могат да си подновят книжките. Те са опасни както за себе си, така и за останалите", казва Владимир Тодоров, основател на Българска асоциация на пострадали при катастрофи - за Българската национална телевизия през юли месец тази година.