На 25 март в социалната мрежа Facebook потребителят Ангел Панов сигнализира за нередност в обществения транспорт в Русе. Според неговия разказ, шофьор на тролейбус по линия 29, който минавал покрай спортната зала, събирал пари от пътниците, но не издавал билети.

„Този шофьор, на този тролей, днес в курса си (29 линия), който минава покрай спортната зала в 16:48 ч., се оказа много икономичен откъм билети – не издаде нито един билет за 5-те спирки, които пропътувах, но не пропусна да прибере парите от пътуващите. По-тъпото е, че нито един от тях не си поиска билета“, написа Панов в публикацията си.

Под поста заваляха коментари от възмутени граждани. Потребителка с инициали Н.Г. сподели, че вероятно е попадала на същия шофьор: „Такива са. А вие защо не му поискахте? Не знам дали е същия, но май да - аз му давам парите, а той ме пита дали искам ли билет. Е, разбира се, че искам. Той така ще си прибира по 1.50 лв. днес от още 10 човека, че и повече“.

Самият Ангел Панов подчерта в отговор, че билетът не е просто превозен документ, а също така осигурява застраховка в случай на злополука. Това означава, че пътниците, които не получат билет, остават не само измамени, но и без защита при инцидент. „Аз пътувам с карта, но ако бях с билет - дали нямаше да си го поискам“, добавя той.

Този случай повдига въпроси относно контрола върху водачите на обществения транспорт и подчертава необходимостта от по-строг мониторинг върху събирането на приходи от билети. Засега няма официална позиция от страна на транспортните власти в Русе по случая.