Проблемите с инфраструктурата на магистрала ''Тракия'' са предпоставки за пътни инциденти, смятат експерти.
Спътникови снимки разкриват сега, че мантинелата на мястото на инцидента, където тир помете няколко автомобила и уби шестима души, преди месец, е била компрометирана далеч преди кървавия удар.
Седмица след трагичния инцидент, на същото място катастрофира друг камион, за щастие тогава всичко се размина без жертви и ранени.
Мантинелата вече е сменена със здрава и не позволява на камионите да навлязат в насрещното платно, но...
Турски тир помел 5 коли на АМ "Тракия”! Броят жертвите, режат автомобили! ВИДЕО+СНИМКИ
Една от хипотезите на разследващите за инцидентите е компрометирана фуга на моста, в която част от камионите пукат гума. Със същата технология, експертите разкриват, че в основите на моста има вода.
Единственото проучване на района засега е на Европейския център за транспортни политики. От центъра вече са изпратили информацията към Агенция "Пътна инфраструктура".
От там обещават ремонт на въпросния участък, който ще стартира тази есен, но засега ще е само в платното към Бургас, за обратната връзка трябват много пари.
А във въпросната отсечка, определена вече от пътни експерти като "отсечката на смъртта", от 2015 г. до юни 2020 г. са загинали 16 души. Без последните шест. Тоест броят им вече е 22-ма.
"2015 г. започват да загиват хората, до 2018 г. загиват 13 човека, изведнъж АПИ се сеща и намалява скоростта, но продължават да загиват хора и накрая, при този тежък инцидент, се решава да се прави ремонт на пътя", коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
За 30 дни – три обърнати тира на "Тракия" - най-опасната магистрала!
По думите му качеството на пътищата у нас е лошо, защото изпълнението е дело на политически поръчки.
"Парите трябва да се харчат след оценка на риска на цялата транспортна система. Само тогава ние ще знаем къде най-първо да похарчим парите", допълни той.
Милчев бе категоричен, че при инцидент отговорността трябва да се носи от доставчика на транспортната система.
А начинът за изследване на пътищата от сателити вече се прилага в САЩ и Австралия. Надеждите на специалистите са подобна система да заработи и у нас, тъй като според тях шосейната мрежа в България е в окаяно състояние.