"Тракия" не е магистрала, не е възможно в рамките на 30 дни да се обърнат три тира в участъка между 160-ия и 169-ия километър", настоя Илияна Стойнова, близка на загиналото семейство преди месец и половина в тежкия пътен ад край Чирпан.

При инцидента загиват брат й, неговата съпруга и едното им дете.

Цяло семейство е загинало в касапницата с тира на "Тракия"

Тогава тир се преобърна, пресече мантинелата и затисна пътуващи автомобили в насрещното платно – шестима загубиха живота си.

От Пътната агенция тогава категорично отрекоха лошата настилка да е причина за инцидента. И обявиха, че участъкът ще бъде цялостно ремонтиран.

Турски тир помел 5 коли на АМ "Тракия”! Броят жертвите, режат автомобили! ВИДЕО+СНИМКИ

Стойнова обаче беше категорична, че освен асфалта, мантинелите също не отговарят на изискванията за първокласен път.

"АМ "Тракия" е най-опасната магистрала. За тази отсечка 2015 г. до юни 20220 г. са загинали 16 души. Без последните шест. 2015 г. започват да загиват хората, до 2018 г. загиват 13 човека, изведнъж АПИ се сеща и намалява скоростта, но продължават да загиват хора и накрая, при този тежък инцидент, се решава да се прави ремонт на пътя", коментира пред bTV Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

По думите му качеството на пътищата у нас е лошо, защото изпълнението е дело на политически поръчки.

"Парите трябва да се харчат след оценка на риска на цялата транспортна система. Само тогава ние ще знаем къде най-първо да похарчим парите", допълни той.

Милчев бе категоричен, че при инцидент отговорността трябва да се носи от доставчика на транспортната система.

"Да, тирът е виновен, никой не го отрича, но да се каже, че мантинелата не е причина за катастрофата… Те не са имали шанс", допълни Стойнева.

Тир се обърна в печален участък на магистрала "Тракия"