"Това е аварийна ситуация. Може да се класифицира като сериозен инцидент. Но самолетът определено не е можело да падне, защото машината е подсигурена многократно.

Всички жизненоважни системи, в това число и колесника, са подсигурени”, заяви авиоекспертът  Марин Петров коментира инцидента със самолета по линията София-Истанбул от неделя. По думите му причината за проблема ще стане ясна при разследването на експертите, информира "Нова".

„В процеса на излитане пилотите пускат т. нар. задкрилки. Те увеличават площта на крилото. За да може да излети машината, при малка скорост – трябва да има подемна сила. Поради тази причина при излитане задкрилките се пускат при по-малък ъгъл. Когато се каца – те са с по-голям ъгъл. Предполагам, че на тази височина – при 6000 фута, една от задкрилките не се е прибрала. Това води до разлика в подемната сила на двете полукрила. От там се получава и този наклон, за който съобщават пътниците”, посочи той.

Ад в небето! Пилотът: "Пригответе се за удар". Стюардеси плачат, пасажери пищят