Когато се появява компютъра, никой не подозира, че ще успее да еволюира до такава степен, че да разполага с графичен интерфейс, да дава такава невероятна свобода и практически да се превърне в част от ежедневието ни, без която не можем. От него произлизат устройства като мобилния телефон - практически компютри в много умален вариант и още куп други технологии.
В началото обаче, това устройство не е разполагало с операционна система, човекът е трябвало да пише код и да работи изцяло с въображението си. Лека полека, компютърът започва да получава нови качества и да се доближава до вида, който сме свикнали да забелязваме. Когато Гари Каспаров се изправя срещу компютър в една от първите такива игри, жертва своята царица и след това губи играта.
Изненадан от развоя на събитията, той иска реванш и този път желае да се бори с пълния набор от фигури. Ако някога сте редили пасианс на компютъра си или просто сте играли други игри на карти, най-вероятно сте се чудили как точно компютърът избира кои карти да генерира при определено действие. Технологията, която отговаря за този процес, за всяко раздаване на карти, за изхода от едно събитие е именно - случайния генератор на цифри.
Такива съществуват в зората на компютрите, практически представляват няколко реда код и единствената функция е при поискване да предложат случайно число. По този начин след всяко разбъркване на картите при един пасианс, резултатът е винаги различен. Разбира се, по-широко приложение намират, когато се теглят печелившите от томболи, но най-често намират приложение във виртуалните спортове и казино игрите. Тяхната основна функция е да поддържат хомогенността на една игра, в която всеки играч получава възможност да спечели.
С други думи, генераторът често стои зад раздаването на карти, неговата работа е да раздаде определено число карти на участниците. Негова задача е да генерира случайно число, на чиято позиция ще се спре и разбира се, във виртуалните конни надбягвания, избира на реда на финиширащите се. Разбира се, ако на случаен избор се избира победителя, тогава виртуалните спортове биха могли да бъдат много различни от реалните дисциплини, а всички статистики и описвани качества нямаше да имат никакъв смисъл. За целта се използва още един софтуер, който да взима предвид тези качества. Преди всеки старт на виртуалните конни надбягвания, играчът може да се запознае с участниците в състезанието и да види какви шансове за победа имат.
Всеки виртуален ездач има определен коефициент, отговарящ на някаква цифрова стойност или евентуално серия от числа - примерно от 1 до 4. Следващият ездач има стъпка от 5-8, и така числата се разпределят спрямо броя виртуални участници на хиподрума. При стартирането на състезанието, стартира и генератора за случайни числа. На него е възложено единствено и само да пуска случайни числа до определен момент.
При старта на кратки интервали започва да подава числа, примерно започваме се пада числото 8 и то отива при определения играч, следващото число е едно и точката отива за първия ездач. Състезанието приключва, когато имаме ездач с натрупани 10 точки, а спрямо това всички следващи се подреждат в класацията. На този принцип работят всички онлайн казино игри и виртуални спортове в платформата на Палмсбет и така предоставят не само максимално забавление, но и сериозни шансове за печалба.
Логиката би трябвало да подскаже, че най-вероятно ездачът с най-слаб точков актив е и без никакви шансове за победа, но това не е точно така. Ако някога сте виждали случаен генератор на числа, може да се изненадате какви цифри ще предостави. Самият генератор е създаден, за да бъде нелогичен и неговата работа е обвързана единствено и само с предоставянето на числа за определен период от време в определен спектър от числа. С други думи, ако е получин инструкция да предоставя цифри от 1 до 100 за 1 минута, той има достатъчно време не само да ги повтори, но и да ги излъчи в толкова странен ред, че трудно бихме могли да открием някаква мотив за подредбата и по тази причина се нарича - случаен.
По този начин работят голяма част от виртуалните казина, виртуалните спортни дербита и много други. Впрочем дори най-обикновения тотализатор може да се представи като случаен генератор на числа - изсипват се определен брой топки и се подават, докато не се изпълни необходимата цифра за всеки тираж. Друг античен случаен генератор на числа може да е урната, от която се теглят числа за добре познатото бинго. Разбира се, в зората на модерните технологии ще бъде безумно да видим този процес да се изпълнява на ръка, представете си, че чакате около половин час, за да видите какъв ще е крайният резултат при рулетката, точно по тази причина се използват компютрите.
Прочетете още
- 14:00 Метална палка, скачане на капак и женски крясъци: Пътен спор в столичен квартал ВИДЕО
- 17:47 "Беше истинска опора": Колегите на простреляния фатално студент с емоционални думи
- 22:00 Баба Ванга и "Живият Нострадамус" с еднакво предсказание за 2025 г.
- 19:00 „Английска маневра" в столичното кръгово: шофьор пое срещу колите ВИДЕО