Добре дошли в Стара Загора – градът, в който новото „кръгово“ кръстовище към Богомилово не само не регулира трафика, а буквално го вкарва в капан с формата на яйце. Неофициално, то вече носи име: „яйцекръговото“ – не защото е забавно, а защото е абсурдно.

В момента няма пътни знаци, само временна маркировка, няма някакви предпазни съоръжения, които да сигнализират какво точно се случва на пътя. И най-важното – няма логика. Автомобилите минават през „кръга“… по права линия. Как? Лесно. Защото могат. И защото никой не им казва, че не трябва.

Кръгово ли беше това?

Не е ясно кой проектант, инженер или чиновник е одобрил схемата, която повече прилича на училищна задача по геометрия, отколкото на елемент от реална пътна инфраструктура. Кръговото е всъщност елипса. Без осветление. Без означения. Без смисъл.

„Пълна порнография“, както гласи най-коментираното мнение под видеото.
„Минах, пълен цирк.“
„Няма нищо – нито знак, нито конус. Само абсурд.“

Видео от мястото показва 20 нарушения за под 1 минута. На кадрите, заснети от гражданин, за по-малко от 60 секунди поне 20 автомобила преминават през "кръговото" направо, без дори да забележат, че уж би трябвало да се върти. Защо? Защото никой не им е казал, че това вече било кръгово. Може би дори и онзи, който го е проектирал, не знае със сигурност.

Видео: Plamen Popov, Facebook

Когато „усвояване“ значи „опасност“

В България има нещо по-страшно от некачественото строителство – пълната липса на контрол след него. Сигурността на хората е второстепенна. Важно е асфалтът да е положен, боите – изхарчени, а сумата – усвоена. А после? После чакаме първите катастрофи. Те винаги идват, когато чертаеш заучени форми върху реален живот.

Кой ще понесе отговорност, когато се случи нещо фатално? Сегашното „яйцекръгово“ не е инфраструктура. Това е тест по търпение, оцеляване и бюрократична глухота. И ако общината чака гражданите да се научат да заобикалят проблема по инстинкт, то проблемът ще започне да заобикаля закона.

И накрая ще попитаме: На кого му пука? Или по-важното – колко струва човешкият живот в проектобюджета?