Заради войната на пътя държавата затяга контрола и предприема конкретни мерки за безопасност. Общо 17 са разписаните идеи на институциите, а целта е катастрофите да намалеят драстично до края на годината. 

На първо място голяма част от обявените днес мерки всъщност са част от основните задължения на институциите, като например премахване на крайпътни дървета и стълбове, ако са опасни за движението, както и освежаване и подмяна на пътни знаци и маркировка, ако се налага.

Сред новите мерки, обявени на заседанието на комисията по безопасност на движението, е засилен контрол в пунктовете за технически прегледи и денонощни проверки на автобуси и камиони.

Колкото до опасните участъци, там посоките на движение ще се разделят с мантинели или колчета, за да не се стига до челни сблъсъци. 

Колчета разделиха посоките на движение през Кресненското дефиле през юли и вече повече от два месеца там няма катастрофи. 

По същия начин разделители се планира да бъдат монтирани и на други смъртоносни отсечки у нас. Първата се обсъжда да бъде в участъка при село Поликраище.

Предвижда се там, където крайпътни дървета или стълбове са рискови за шофьорите, да бъдат премахнати. Да се следи и за ползване на колани на задните седалки. 

„Обществото иска мерки, които да бъдат бързи и ще дадат ефективни резултати. Наистина е време да действаме отговорно и решително”, заяви Мария Лазарова, зам.-председател на ДА „Безопасност на движението по пътищата”. 

„Това не е отговорност само на МВР. Нали разбирате - стопаните на пътя и всички институции, отговорни за поддържането на пътищата, в това число маркировки, банкети, много важни неща, които не са в компетенциите, пътни знаци, които не са в компетенциите на МВР”, каза Иван Демерджиев, министър на вътрешните работи, цитиран от Нова тв.

Контролът над тежкотоварните автомобили се затяга от 1 октомври и става денонощен, а не от 6 сутринта до 10 вечерта, както е сега. 

При общите проверки всеки контролен орган ще действа според своите компетенции, а инспекциите щели да намалят корупционния риск. За автобусите и камионите проверките ще са денонощни, започва се там, където има най-силен трафик, и постепенно обхватът им ще се разширява. Ще се следи дали се спазват времената за почивка, както и за техническата изправност на превозните средства. Целта е да се предотвратяват тежки инциденти заради претоварени камиони.

„Предстои промяна в работното време на служителите, минаване на работа на смени и сумарно отчитане на работното време”, заяви Бойко Рановски, изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация”. 

В автомобилната администрация обаче липсва достатъчно ресурс и така – контролът по тъмно ще е само на определени места. 

„Около 130 човека за цялата страна. Така че ще направим всичко възможно да имаме денонощни екипи, но екипите, които ще работят през нощта, ще бъдат в намален състав в основните пътни направления”, заяви Бойко Рановски.