Седем рискови участъка с повече катастрофи са идентифицирани от регионалното министерство. Едно от най-опасните места е на автомагистрала "Тракия", край Ихтиман. Там, при дъжд, има опасност от аквапланинг и рискът за шофьорите е огромен.
Русе-Бяла също е сред черните отсечки с много катастрофи. В района на Велико Търново, има концентрация на опасни участъци.
От старата столица до Арбанаси намираме износен асфалт, както и много критични точки на Прохода на републиката.
Пътят Русе–Бяла се минава със страх заради многото паметници, които свидетелстват колко често и колко тежки катастрофи има по тази отсечка.
„Пътят е изчерпал възможностите си още 80-те години, като натоварване“, казва Ясен Арсов. „Ограничения има, но не се спазват, според мен това е и една от причините“, допълва Красимир Дудев.
Тежка катастрофа мeжду две коли в София СНИМКИ
Дупки, кръпки и неравни участъци намиране в района на Велико Търново по пътя към Арбанаси и Прохода на републиката.
"Най-вече по мостовете е много застрашаващ, особено за големите камиони. Големите камиони буквално се отклоняват понякога и това създава неприятни ситуации", казва Илия Драганова на Прохода на републиката.
От Асоциацията на пострадалите при катастрофи посочват като най-рисков участъка на магистрала „Тракия“.
„При дъжд - аквапланинг и независимо какъв автомобил шофира човек, възможността да се преобърне е изключително голяма, там трябва да се направят процедури по отводняване и по промяна на наклона, защото водата не се оттича, тя тече през платното като река“, казва Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадали при катастрофи.
Смъртоносните ни шосета: Къде са кървавите отсечки, погубващи животи?
Според Европейския център за транспортни политики трябва анализ и цялостна грижа за пътищата у нас:
„Ние решаваме проблемите като слагаме един пътен знак, като не оправяме настилката, не режем храстите, не почистваме каналите, а като не почистим канавката водата се връща обратно на платното, руши асфалта и така едно и също нещо 30 години“, казва пред bTV Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
От регионалното министерство планират ремонти и обезопасяване. „Ще спасим поне 20-30 човешки живота, ако тези участъци бъдат направени до края на годината“, смята Владимир Тодоров.
Над 6000 са тежките пътни инциденти за изминалата година у нас.