Вторичният пазар на автомобили ще се успокои. Не очакваме нов сериозен скок на цените – най-вероятно те ще се задържат на сегашните си нива и едва ли ще спаднат.
Това коментира заместник-председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили (АВА) в България Любомир Доросиев. По думите му автомобилната индустрия в Европа все още продължава да се възстановява от ударите, нанесени от пандемията.
"Ако по време на пандемията и малко след нея се сблъскахме със сериозна липса на нови автомобили, то днес проблемите са различни. Автомобили има, за нови се чака по-малко, но цените им са двойни. Ако един клиент в Западна Европа е плащал от бюджета си 700-800 евро на месец за нова кола, сега плаща двойно повече. И това определено не се връзва със сметките му", посочи за БТА Доросиев.
Въпреки по-високите цени на новите автомобили, много от клиентите все пак ги предпочитат. Според Любомир Доросиев причината е в това, че вторичният пазар страда от остра липса на "интересни предложения".
Запитан възможно ли е европейските производители да намалят цените на неупотребявани леки автомобили в близко бъдеще под натиска на китайските си конкуренти, Доросиев посочи:
"Проблем за китайските автомобили днес е липсата на качество, отговарящо на европейските стандарти и изисквания на клиентите. За тях няма части. Моето мнение е, че още от догодина Европа ще забрани вноса на автомобили от Китай. Единствената причина, поради която европейските автомобилни производители биха намалили цените, е липсата на реализация на произведеното от тях – нещо, което вече наблюдаваме в някаква степен".