От днес, 1 януари, минималната месечна работна заплата вече е 780 лв. Размерът ѝ се повишава с 9,9% спрямо сегашната ѝ стойност от 710 лв. Също от днес минималната часова работна заплата ще бъде 4,72 лв.
Решението за ръста на минималната заплата беше взето на последното за 2022 г. правителствено заседание. Вицепремиерът и министър на труда и социалната политика Лазар Лазаров обяви, че увеличението осигурява възможност за компенсиране на нарастването на инфлацията през годината. Той посочи, че повишението на минималната заплата ще струва на бюджета за една година малко над 300 млн. лева.
Лазаров информира още, че със социалните партньори в началото на 2023 г. правителството ще започне работа по изготвянето на механизъм за определянето на минималната заплата за страната и създаването на условия за транспониране на директивата за адекватни минимални работни заплати.
Прочетете още
- 11:20 Осмокласникът, обвинен за убийството на майка си в Пловдив, сам се обадил на 112 ВИДЕО
- 11:00 "Четири бели кръста, четири прекъснати живота": Приятели почетоха загиналите младежи край Плевен
- 09:00 Без униформа, но с тарифа за „кафе": Самоназначени регулировчици дебнат по паркингите
- 13:00 Жена от Монтана намери пари и злато, но ще ги върне само срещу три отговора