Пакетът "Мобилност" може да бъде оспорен по съдебен път. Това ще решат България и още 8 източноевропейски държави.
Страната ни заедно с Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва, Естония, Малта и Кипър обаче са против новите регулации и продължават да недоволстват от факта, че измененията биха принудили техните камиони да се връщат на родна територия на всеки 8 седмици, пише Reuters.
Промените, предложени и подкрепяни от по-богатите европейски страни, сред които Франция и Нидерландия, предизвикват спорове по ключовата ос Запад-Изток, подкопавайки единството на ЕС, което и без това е разклатено от Brexit.
По-бедните държави от Източна Европа искат да извличат полза от способността си да предлагат услуги на по-ниски цени, като по този начин да уголемят икономиките си и да настигнат по растеж западноевропейските страни, от които за десетилетия наред бяха отделени чрез „Желязната завеса“.
През декември миналата година повечето страни членки на ЕС постигнаха съгласие да реформират транспортния сектор на Блока, включително да се даде на тираджиите, работещи в чужбина, правото да се прибират в родната си страна на всеки 3 до 4 седмици. Новите правила също така предвиждат те да имат седмична почивка от поне 45 часа, която трябва да прекарват извън превозното средство, а не в кабината на камиона, докато той е на паркинг. Работодателите ще бъдат задължени да поемат разходите за нощувки извън камиона.
Новият пакет „Мобилност“ също така ще принуди камионите, участващи в международната мрежа за доставки, на всеки 8 седмици да се прибират до централата на компанията си. Този ход цели да пребори практиката предприемачи да регистрират транспортни фирми в държави с по-ниски данъци, без всъщност да извършват каквато и да било дейност там.
Според дипломатически източници източноевропейските страни искат промени в правилата, които се очаква да бъдат обсъдени от Европейския парламент през идните месеци.
„Група от единомислещи държави искат да видят промени в 8-седмичното правило. Трябва да видим доколко ще напреднат преговорите в тази посока или в противен случай ще трябва да оспорим измененията пред съда“, казал е високопоставен европейски дипломат, пише economic.bg.
„Това правило (за връщането на 8 седмици) тежко подбива нашите компании. Ако не ни остане избор, ще заведем дело в Европейския съд“, казал друг дипломат.
Източноевропейските представители настояват, че прибирането на празни камиони е икономически неизгодно, а освен това ще има голям екологичен отпечатък в момент, когато ЕС се стреми да понижи емисиите парникови газове, за да ограничи промените в климата.
Западноевропейските им колеги от друга страна гледат на сегашните практики в транспортния сектор като на социален дъмпинг.
По-бедните държави от Източна Европа искат да извличат полза от способността си да предлагат услуги на по-ниски цени, като по този начин да уголемят икономиките си и да настигнат по растеж западноевропейските страни, от които за десетилетия наред бяха отделени чрез „Желязната завеса“.
През декември миналата година повечето страни членки на ЕС постигнаха съгласие да реформират транспортния сектор на Блока, включително да се даде на тираджиите, работещи в чужбина, правото да се прибират в родната си страна на всеки 3 до 4 седмици. Новите правила също така предвиждат те да имат седмична почивка от поне 45 часа, която трябва да прекарват извън превозното средство, а не в кабината на камиона, докато той е на паркинг. Работодателите ще бъдат задължени да поемат разходите за нощувки извън камиона.
Новият пакет „Мобилност“ също така ще принуди камионите, участващи в международната мрежа за доставки, на всеки 8 седмици да се прибират до централата на компанията си. Този ход цели да пребори практиката предприемачи да регистрират транспортни фирми в държави с по-ниски данъци, без всъщност да извършват каквато и да било дейност там.
Според дипломатически източници източноевропейските страни искат промени в правилата, които се очаква да бъдат обсъдени от Европейския парламент през идните месеци.
„Група от единомислещи държави искат да видят промени в 8-седмичното правило. Трябва да видим доколко ще напреднат преговорите в тази посока или в противен случай ще трябва да оспорим измененията пред съда“, казал е високопоставен европейски дипломат, пише economic.bg.
„Това правило (за връщането на 8 седмици) тежко подбива нашите компании. Ако не ни остане избор, ще заведем дело в Европейския съд“, казал друг дипломат.
Източноевропейските представители настояват, че прибирането на празни камиони е икономически неизгодно, а освен това ще има голям екологичен отпечатък в момент, когато ЕС се стреми да понижи емисиите парникови газове, за да ограничи промените в климата.
Западноевропейските им колеги от друга страна гледат на сегашните практики в транспортния сектор като на социален дъмпинг.
Прочетете още
- 14:00 Тийнейджъри замериха умишлено жена със снежна топка, счупиха ѝ очилата
- 16:00 "Миллион алых роз": Букет от рози се озова в кошче за боклук в Хисаря СНИМКА
- 10:00 Докато България е скована от студ, в Южна Испания обуха джапанките СНИМКИ
- 13:00 Астролозите обещават на три зодии невиждан успех през 2025 г.