С 3 лв. повече дневно ще вземат безработните към минималното обезщетение докато са на борсата на труда от 1 октомври. Това решиха оконачателно депутатите на второ четене с промени в бюджета на държавното обществено осигуряване.
Така минималното дневно обезщетение от 9 лв. в началото на октомври ще нарасне на 12 лв. Очаква се това повишение да засегне 30 хил. души. Дневният максимален размер на обезщетенията пък ще е 74,29 лв.
Не 12, а на 17 лв. да нарасне минималното обезщетение, предлагаха от левицата и намериха подкрепата на ДПС, но въпреки това искането им бе отхвърлено.
„Посоката е вярна, но стъпките не са достатъчно смели“, даде оценка Георги Гьоков от БСП. "Срамота е да държите безработните на 53% от линията на бедност. Ще мине малко време и ще ви се наложи пак да вдигате обезщетението", добави Гьоков.
Причината да се увеличи на 12 лв. е кризата от коронавирус, която поставя икономиката на държавата в трудно финансово състояние, обясни Галя Желязкова от ГЕРБ.
Прочетете още
- 16:00 "Пазете домовете си!": Мъж с раница се катери по тръба на жилищна сграда СНИМКИ
- 15:00 Повредиха витрина на ресторант в София: Стреляно ли е с въздушно оръжие? СНИМКИ
- 18:00 Мотивът за убийството на Филипов? Голяма сума от черно тото
- 14:00 Хулиган уцели с камък в главата тийнейджър, докато се качва във влака за Асеновград