Водещата версия за катастрофата на АМ „Струма“ трябва да е лошата инфраструктура. Около това мнение се обединиха Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при пътнотранспортни произшествия, и бившият български автомобилен пилот Румен Дунев, който в момента е част от Сдружение автотехнически експерти по пътна безопасност.

„Една катастрофа никога няма еднозначна причина. Според мен, водещата версия трябва да се насочи към това, че имаме проблем с инфраструктурата – недобро проектиране, недобро изпълнение, липса на маркировка, не на място поставена мантинела и отбивка и липса на знаци“, каза Тодоров.

Тираджия пръв помогнал на ранените на "Струма": Лицата им бяха в кръв, черни

Румен Дунев обясни, че е отишъл с негови колеги до мястото на инцидента, за да видят лично какво е състоянието на въпросната отсечка.

„На място установихме, че спирачен път има, т.е. водачът до последно се е борил и е бил адекватен. За съжаление много малки парченца от пъзела, и то все негативни, довеждат до тази трагедия. На първо място маркировката, малко преди инцидента,  е много бледа. Маркировката е тази, която трябва да даде усещане на водача за положението му върху пътното платно. При положение, че тази маркировка почва да изчезва, според мен, водачът е тръгнал да се придържа плътно в дясно по мантинелата. След като се движи плътно в дясно той излиза челно срещу островчето.

Липса на знак за отклонение затруднява шофьорите

За съжаление е тръгнал да прави маневра. Една част от автобуса е минала през островчето и рязкото завиване на ляво вкарва автобуса между двете мантинели от лявата страна. Ако не беше предприел тази маневра, може би всичко щеше да се размине далеч по-леко. Голяма част от пътниците нямаше да останат в този капан между двете мантинели, тъй като това не им позволява да отворят вратата и за съжаление намират своя край в автобуса“, каза Дунев.

Владимир Тодоров допълни, че това повдига въпроса дали трябва да се използват мантинели за разделителна система по средата на магистралите. По думите му в много държави в ЕС се използват бетонни предпазни огради, пише bTV.

И двамата експерти се обединиха около мнението, че трябва да има инструктаж за безопасност при автобусните превози, така че пътниците да знаят какво да правят при инцидент.

АПИ: Няма концентрация на ПТП, където стана злополучният инцидент