Незаконно строителство по магистрала "Хемус" не е имало, категоричен бе бившият директор на "Автомагистрали" Стоян Беличев.

"Г-жа Комитова говори за анонимен строител на автомагистрали. Има един единствен строител и това е държавното дружество "Автомагистрали", настоя той.

Относно насипа на "Хемус", за който се твърди, че е незаконен, Беличев каза: "Аз не съм директор от два месеца и половина. До момента, в който бях директор, незаконно строителство по този участък не е извършвано. Там има определени дейности, които са се вършили".

Незаконно строителство на "Хемус". Кой какво и къде е правил?

"Не намирам почва да се говори за незаконно строителство. "Автомагистрали" е строителят. Имаме поръчка на материали, депониране на такива материали, почистване на растителността. Има изграждане на инженерни пътища, които да спомогнат изграждането на самото трасе", уточни още Беличев.

На свой ред регионалната министърка обяви, че за "Хемус" са раздадени 1 милиард лева като аванси на фирми, които ще участват в строителството.

"Парите са във фирмите и са дадени преди 2 години по времето на г-н Николай Нанков и г-жа Петя Аврамова. Нека фирмите отговорят къде са тези средства. Съвсем малка част от тях са усвоени", пресметна тя.

"Слушах в предишната политическа кампания, че АМ "Хемус" ще се завърши до 2024 г. Търсех документи в Регионалното министерство за този срок. Накрая установих, че имаме договори за строителство на отсечките 1-3. Г-н Нанков и г-жа Аврамова са сключили договори - тези 51 км да се построят за 60 месеца. Тоест, това е по 1 км на месец. При останалите отсечки обаче нямаме разрешение за строеж. В последните три участъка дори не е ясно от къде ще мине трасето", посочи Комитова.

А днес хиляди пътни строители се събраха на протест пред парламента.

Пътни фирми пътуват към София. Хиляди строители търсят заработените си пари

По думите им държавата е натрупала задължения към изпълнителите на проекти и настояват за незабавно изплащане на дължимите суми.

Те посочиха и три точки като причини за недоволството им:

  • изплащане на натрупани задължения към изпълнителите от пътния бранш;
  • възстановяване на текущите възлагания за поддържане на пътищата за експлоатционно допустимо състояние;
  • разписан план-програма за развитие на републиканската пътна мрежа.

Протестът им е планиран да продължи до 12 часа на обяд.