Тази година и Черният петък едва ли ще е като хората. Намаления по магазините има и сега, но официално Black Friday ще стартира на 27-ми ноември.
В тази връзка има сериозни опасения, че властите може да излязат с изненадващо решение и да затворят моловете за лудото пазаруване през този уикенд.
"Имаме информация от колеги в други молове, че се говори подобно нещо. Засега нямаме никаква представа, но всеки божи ден нищо не се знае", коментират пред "Стандарт" служители в голям магазин на един от столичните молове.
Как и какво ще пазаруваме на тазгодишния Черен петък?
Вярна или не, това е информация, която буди безспокойство и за бизнеса, и за клиентите. И без това от пролетта насам оборотът е спаднал стряскащо и магазините в моловете се надпреварват да измислят всякакви промоции, за да привлекат клиенти.
"Трябва да се въведе желязна дисциплина по време на Черния петък, за да може да си стигне до някакъв баланс в тази ситуация. Крайните мерки няма да доведат до нищо добро, само ще доизнервят всички", настояват служители в моловете.
Сметките:
Средно 419 лв. планира да похарчи българинът по време на намаленията в месеца на Черния петък, сочи проучване на платформата Black-Friday.Global, направено в средата на октомври сред 1876 посетители на платформата Broshura.bg.
Близо 70% от потребителите възнамеряват да пазаруват по време на Черния петък, което е с 20 на сто повече от предните няколко години. Както може да се очаква, в лудия шопинг ще се включат дамите.
Над 76% от отговорилите са жени, а най-многобройна е групата на участниците в анкетата на възраст 45-54 години.
Две пък са причините, които 30% от анкетираните посочват, заявявайки че няма са се включат в кампанията. Половината са категорични, че офертите "не си заслужават", останалите изтъкват финансови затруднения.
Рекордната сума от 1,5 милиарда лева бе изхарчена в България миналата година.
През 2020 г. кампанията "Черен Петък" е обявена официално за последната седмица на ноември и би трябвало да стартира на 27.11.2020 г., но истината е, че намаленията в редица онлайн магазини започнаха реално още от края на октомври. Защо онлайн? За съжаление, пандемията от коронавирус повлия не само на нашето всекидневие, на отношенията и комуникацията ни с хората, но и върху работния процес на огромна част от търговската дейност.
Историята:
Историята на Black Friday стартира от САЩ, където отбелязването му е започнало през 19 век, а денят е посветен на отдаването на благодарност за благословената реколта и отминаващата година. Тогава обаче, поради разделението между църквата и държавата се е смятало, че денят не трябва да бъде национален празник и отбелязването му се случвало на различна дата във всеки един щат. Националното отбелязване на празника стартира по времето на Линкълн, който провъзгласява четвъртък, 26-ти ноември, 1863 г., като Ден на благодарността. Той призовава всички свои сънародници да отбелязват и почитат последния четвъртък на ноември, като ден за отдаване на благодарност и възхвала. На практика, поради гражданска война в САЩ по това време, "национализацията" на празника се случва едва през 1870 г.
По-късно, през 1939 г. в края на Голямата депресия, президентът Рузвелт опитва да промени този ден. Той търси начини за стимулиране на икономиката, като удължи периода на пазаруване, създавайки повече възможности за търговия. И това в действителност се случва.