При изискване за евентуално задължително ваксиниране ще има нов отлив на пътници, прогнозира Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова.

"Към второто тримесечие на 2020 година, когато започнахме да правим разчетите за подпомагане, международните превози бяха намалени с 95% спрямо 2019 година, вътрешноградските превози с 67%, а междуградските и селищните – с 53% на годишна база по данни на Националния статистически институт", съобщи Милтенова. 

Тя потвърди, че тази тенденция се е влошила дори през лятото, когато нямаше училищни превози.

"Цифрите достатъчно добре говорят - хората останаха по домовете си и ситуацията беше драматична с транспорта. Ситуацията при първия локдаун беше изключително тежка, защото се очертаваха фалити, ако нямаше подпомагане от държавата", отбелязва тя пред "Монитор" и добавя, че след взетите мерки от държавата в момента автобусния бранш има временна стабилност.

Милтенова подчертава, че средствата за подпомагане обаче са крайно недостатъчни за превозвачи без приходи. 

"Ако в рамките на месец нямате приходи и трябва да дадете тези средства 8% от държавата, другия месец пак сте финансово нестабилен", коментира председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи.

По думите на Милтенова е възможно да има промяна в цените при някои превозвачи, които ще са съобразени с условията на пандемията.

"Не можем да предвидим какво предстои, цената е зависима от пътникопотока, от цената за горива. Увеличава се и минималната работна заплата, трябва да се увеличат се и възнагражденията", изброи тя причините за евентуално поскъпване на билетите.

Милтенова е категорична, че поевтиняване няма как да има: "Няма как в условията, като вървим с цените на всичко нагоре - един хляб струва повече от градски билет. При такава цена на билета няма как да предложим и качествена услуга".

Председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи уточнява, че където вече са сключени договори с автобусните превозвачи за линиите, цените на билетите ще останат същите. Тя твърди, че в бъдеще цените ще зависят от обществените поръчки и концесиите.