Цените на определени детски стоки, внос от чужбина, са били манипулирани чрез споразумение между доставчиците им, стана ясно от решение на Комисията за защита на конкуренцията. А това елиминирало възможността за конкурентни и по-ниски цени на стоките. Антимонополната комисия глоби две фирми - "СМАРТ СМ" ООД и "Ивентас" ЕООД заради забранено споразумение за определяне на цени на дребно на продукти на марките Медела, Канпол, Филипс Авент, Томи Типи и др.

Комисията ги хванала, че са координирали с контрагентите си цените на дребно към крайните потребители, периодите на промоционална активност, кръга от участващи продукти в тях и конкретната промоционална цена.

И двете административни производства са образувани след получен сигнал от потребител, който забелязал трайно идентични крайни цени на помпи за кърма с марките Филипс Авент и Медела в магазините на различни търговци на дребно.

Вследствие на получения сигнал, Комисията извършила внезапни проверки на място в офисите на "Ивентас" ЕООД, "Хиполенд" АД и "СМАРТ СМ" ООД, от които били иззети копия на електронна кореспонденция, търговски договори и други документи.

"Потенциалът на такива споразумения е да елиминира ценовата конкуренция между дистрибуторите на продуктите от една и съща марка, като се премахне възможността да се намалят цените за потребителите в резултат на конкурентен натиск. По този начин се постигат устойчиви във времето цени, различни от тези, които биха се реализирали в условията на конкуренция. Това поведение на предприятията засяга благосъстоянието на потребителите на множество продукти, като електроуреди и прибори за хранене, играчки и козметика за бебета и малки деца, колички и др., както и продукти за грижа за майката", разясняват от антимонополната комисия пред "Труд".

Глобата за "СМАРТ СМ" ООД е 434 634 лв., а за "Ивентас" ЕООД - 522 996 лева.