Нови протести се задават у нас. От транспортния бранш възнамеряват да блокират магистрали. Причината- от 1 юли камионите да плашат ТОЛ такса и за второкласните пътища у нас. Това предложи държавата по време на общественото обсъждане на промени в Закона за пътищата и ТОЛ системите. Това са около 3 хиляди км., за което сега шофьорите не плащат.
Цените на винетките падат, камионите ще плащат и за второкласни пътища
Борислав Мечкаров е международен шофьор от 18 година. С камиона е изминал хиляди километри както у нас, така и в чужбина. Казва, че състоянието на второкласните пътища у нас е най-критично в сравнение с тези в Европа.
„Около 90% са под всякаква критика. Най-гадно е околовръстното към Враца и пътя за Видин. Нищо не се ремонтира, само се кърпи. Направо като минеш и ти падад пломбите. Защо да го плащам, след като не е оправено?”, обяснява той пред Нова тв.
По думите му има втрокласни пътища, които освен всичко друго, са и изключително опасни. Заради неравности дори се е случвало да се откачи ремаркето на тира. Също при попадане в дупка да се повреди резервоара.
"Разбиват се шарнири, изобщо предното окачване се разбива много по-бързо, отколкото по нормалните пътища. А всяка една амортизация води до сусипване на машината. Това пък бърка в джобовете на фирмата и я товари с излишни разходи.', добавя Мечкаров.
То дава пример с Германия и Белгия, където се плаща само за магистралите.
"Сметката показва, че за един курс на товарен автомобил от София до Бургас се е давало досега по 41 лева, то сега ще трябва 133 лева. И тук говорим за най-екологично чистите камиони. Съответно старите и не толкова екологични ще плащат още повече.", заяви Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.
Очаква се заради промените да се вдигнат транспортните услуги. А оскъпяването на стоките няма да е само за фирмите, но и за крайните потребители.
Превозвачите подскочиха: Подиграват се с тол таксите. Не сме престъпници!
Шофьор 18:21, 30.03.2022
Има ли първокласни че пишат второкласни.